سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی آموزش مهارت کارآفرینی

مدیر دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : باشگاه کارآفرینی نوجوانان این دانشگاه برای برقراری ارتباط دوستانه با دانش‌آموزان در مسیر آموزش مهارت کارآفرینی راه‌اندازی می‌شود.

محمد رشیدی گفت : در باشگاه علاوه بر تمرکز بر آموزش‌های مناسب برای تبدیل کردن نوجوان به یک کارآفرین نوآور و آموزش مهارت‌های نرم بنیادین، دیدار چهره به چهره با کارآفرینان نوآور برای الگوپذیری موثر و شبکه سازی سالم و موثر بین نوجوانانِ دارای روحیه کارآفرینی نیز مدنظر است.

به گفته مدیر دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم اکنون در برخی از کشور‌ها که به این روند روی آورده اند، امکان صحبت از ایده‌های خلاقانه کسب و کار برای نوجوانان مهیا شده؛ این ایده‌ها به مرور چکش کاری و اصلاح می‌شود که منجر به رشد ایده‌های خلاقانه نوجوانان می‌شود.

در برخی از موارد، حتی این ایده‌ها و نظریات از سوی کارآفرینان عملیاتی می‌شود و این امر موجب خواهد شد که نه تنها والدین دریابند که برای داشتن یک کسب و کار پایدار، فرزندشان می‌توانند در حرفه و مهارت‌ها و رشته‌های دانشگاهی خاصی وارد شود، بلکه به نوجوانان این اعتماد به نفس را می‌دهد که ایده‌های ذهنی شان را بیان کنند و از نیرو‌های متخصص و افراد تحصیل‌کرده و فعال در آن حوزه مشاوره بگیرند، سپس قدم در مسیر اشتغال بردارند.

طول این دوره یک سال و نیم است که با همکاری اداره کل کار و تعاون و رفاه اجتماعی استان و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اولین باشگاه کارآفرینی نوجوانان دانشگاهی در کشور است که این دوره را برگزار می‌کند و مخصوص فرزندان اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.