سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعی:

توسعه فضای سبز منوط به استفاده بهینه از آب است

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه فضای سبز، بدون آب معنایی نخواهد داشت، گفت: توسعه فضای سبز قطعا نیاز به استفاده بهینه از آب دارد.

مسعود زارعی به برگزاری چندین جلسه کمیسیون در استفاده بهینه از آب در دستور کار جدی شورا اشاره و گفت: در استفاده بهینه از آب و مدیریت واحد آب اقداماتی را انجام دادیم و مصوباتی اتخاذ شده که به شهرداری ابلاغ شده است.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز ، مجموعه مدیران و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که ارتباطی با آب شیراز دارند، بایستی هماهنگ در یک مسیر مشخص و معین با یک مدیریت واحد بتوانیم از آب که اساس و مایه حیات است به خوبی استفاده کنیم.

زارعی به طرح جامع فضای سبز اشاره و گفت: اولا باید ببینیم سرانه فضای سبز به شکل استاندارد باشد که البته شیراز تقریباً در حدود استاندارد قرار دارد اما این برای شیراز که زمانی، باغ‌های شیراز زبانزد خاص و عام در سطح کشور بوده نیست و ما باید همراه با توسعه جمعیت، افزایش جمعیت و توسعه فضای شهری به توسعه فضای سبز توجه جدی داشته باشیم و در دستور کار خود قرار دهیم.

او  می‌گوید: اقدامات اولیه طرح جامع فضای سبز انجام شده است و امیدواریم به فراخور برنامه‌ای که در ارتباط با فضای سبز داریم، بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

عضو شورای شهر شیراز، افزایش سرانه فضای سبز و توجه به گونه‌هایی که قابلیت توسعه دارد را در برنامه‌های سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری دانست و گفت: استفاده از نیروهای متخصص و پیمانکارانی که تجربه خوبی در این حوزه‌ها دارند، در دستور کار برنامه سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تشکر از فعالیت همه کسانی که برای حفظ و نگهداری فضای سبز شیراز زحمت کشیدند، گفت: باید بر اساس توسعه شهر و افزایش جمعیت شهری، افزایش سرانه فضای سبز را داشته باشیم و امیدواریم با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده و زیرساخت‌هایی که به آن توجه شده است، استفاده بهینه از آب در برنامه جامع فضای سبز شاهد باشیم و بتوانیم با هماهنگی همه دستگاه های ذیربط در شهرستان و استان، مرکز استان فارس را که به عنوان شهر گل واز قدیم الایام همه می‌شناختند، گام‌های موثری را برداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.