سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۶۰۰ اثر به جشنواره حرف دل سیستان و بلوچستان ارسال شده است

دبیر برگزاری دومین جشنواره "حرف دل" در استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ اثر به جشنواره "حرف دل" سیستان و بلوچستان ارسال شده است که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه، ۲۰ اسفندماه است.

محمدسعید جدگال  گفت: این روزها، بیشتر از هر وقتی باید یاد و خاطره شهدا به خصوص سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه‌داریم تا ثابت کنیم ما در راه عشق به مصداق همان جوانه‌های گندمی هستیم که روز به روز پربارتر می شوند.

به گفته او بغصی‌ها بر این باورند که حرف دل، در دل بماند بهتر است! اما یک زمانی، مکانی و موقعیت‌هایی خوب است حرف دلمان را بزنیم، زمانی مثل امروز که فرصتی فراهم شده تا حرف دلمان را بگوییم آن هم به سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی. همان فردی که وصیت کرد بر سنگ مزارم بنویسید سرباز، همان بزرگمردی که نامش لرزه بر جان دشمنان می‌انداخت.

جدگال  گفت: افراد زیادی در جای جای ایران اسلامی هستند که برای دفاع از کشور و ملت می‌کوشند، یکی با اسلحه و دیگری با رسانه و ابزار جنگ نرم از ارزش‌های میهن‌مان دفاع می‌کند.

او می گوید: ۲ سالی است که در کشور عزیزمان، ایران اسلامی جشنواره‌ای تحت عنوان «دل گپ یا حرف دل» برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی به میدان دنیای مجازی و رسانه‌ای ورود کرده است.

دبیر جشنواره ملی حرف دل در استان سیستان و بلوچستان، پیروی از مکتب حاج قاسم سلیمانی و نیز فعالیت برای زنده نگهداشتن راه ایشان را امری مهم و ارزشمند برشمرد و برگزاری جشنواره‌هایی در شان مقام این شهید سرافراز اسلام را مُشتی بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی خواند.

او توجه به ظرفیت‌های نسل جوان در مسائل اجتماعی را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بخواهیم الگوهای صحیح، انقلابی و پویا را در ذهن نسل جوان رقم بزنیم، هیچ ابزاری بهتر از برگزاری جشنواره‌های ملی و هدفمند که تلفیقی از هنر و ارزش‌های ملی ما هستند، وجود ندارد.

جدگال گفت: بدون الگوهای شایسته نمی توانیم جامعه‌ای موفق و پربار داشته باشیم، نوجوانان و جوانان پویا و انقلابی رمز موفقیت کشور هستند که با پررنگ کردن سبک زندگی و مکتب حاج قاسم، راه درست خود را از تبلیغات کاذب پیدا خواهند کرد.

دبیر جشنواره ملی حرف دل در استان سیستان و بلوچستان در خصوص سازمان های دخیل و متولی این جشنواره گفت: مجمع ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، بسیج رسانه مازندران، سازمان بسیج دانش آموزی استان مازندران میزبان و متولی این امر هستند.

او گفت: دبیرخانه این جشنواره در ۲۲ استان فعال است و بیشترین شرکت کنندگان، در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ ساله هستند.

جدگال در خصوص چگونگی شرکت در جشنواره  گفت:  علاقه‌مندان و شرکت کنندگان می‌توانند برای شرکت در این دوره از جشنواره آثار خود را در قالب دل‌گویه‌های ویدیوئی یک تا ۳۰ دقیقه‌ای، دل نوشته‌های ۲ تا ۱۴ خطی، پوستر، عکس و طراحی و نقاشی با محوریت شهید سلیمانی، پادکست صوتی و کلیپ تصویری تهیه و آثار خود را در وبگاه جشنواره www.harfe-del.ir بارگذاری کنند و در صورت عدم پاسخگویی سایت آثار خود را به شماره ۰۹۳۸۰۹۵۵۹۵۳ از طریق پیام رسان‌های واتساپ، تلگرام، ایتا، سروش و شاد ارسال کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.