سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

تکمیل و توسعه راه آهن ارومیه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کار‌های عمرانی ۲۹پروژه راه و شهرسازی در استان در حال انجام است.

محسن حمزه لو امروز ۱۷ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ۳ سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۸۶کیلومتر جاده اصلی در استان به بهره برداری رسید و در حال حاضر کار‌های عمرانی ۲۹ پروژه راه و شهرسازی در استان در حال انجام است.

حمزه لو با اشاره به اینکه سیاست دولت صیانت و توسعه کشور به ویژه در مناطق محروم است و رویکرد سازمان ارتقای کیفیت پروژه‌های مربوط به راه و شهرسازی است، گفت: با توجه به موقعیت استان و داشتن مرز مشترک با ۳ استان مهمترین مزیت استان در بحث ترانزیت و کیفیت راه‌ها است چرا که نقش آذربایجان غربی در بحث اقتصاد کشور نقشی ملی است.

حمزه لو می گوید با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط کوهستانی میزان تخریب در استان قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست، گفت: با افتتاح پالایشگاه قیر در ارومیه که به نسل سوم پالایشگاه‌ها و ازمایشگاه احراز کیفیت مجهز است گام مهمی در بالا بردن کیفیت راه‌های استان برداشته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی می گوید: با بالا بردن کیفیت قیر تولیدی در استان و با کسب استاندارد‌های اروپایی می‌توان قدم مهمی برای صادرات این محصول برداریم.

حمزه لو با اشاره به اینکه کمتر از ۵ کارخانه در استان دارای آسفالت تولیدی استاندارد هستند، گفت: آزمایشگاهی که در کنار پالایشگاه قیر ارومیه افتتاح می‌شود توانایی پوشش کارخانه‌های شمال غرب کشور را در جهت بالابردن کیعیت قیر و آسفالت تولیدی دارد.

حمزه لو می گوید برای اولین بار در حوزه راه سازی در استان از مشارکت بخش خصوصی استفاده شده است،گفت: در پروژه جاده مهاباد ۴۰میلیارد تومان از مشارکت بخش خصوصی پتروشیمی مهاباد و مشارکت بانک‌ها استفاده شد.

او گفت: به شدت در حال رایزنی برای استفاده از ظرفیت راه آهن ارومیه برای ترانزیت کالا هستیم، باید از ظرفیت ریلی استان بهره گیریم متاسفانه استفاده از ظرفیت راه اهن تاکنون مغفول مانده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ایستگاه راه اهن ارومیه ۴ سال است افتتاح شده متاسفانه تاکنون از ظرفیت باری و مسافری آن هیچ بهره‌ای نبرده ایم باید برای کاهش هزینه‌ها، توسعه ترانزیت ریلی و کاهش تصادفات جاده‌ای از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گفته او: برای خط آهن ارومیه ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده و برای تکمیل و توسعه آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.