سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده کل سپاه پاسداران:

ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می‌دهد

سرلشکر سلامی گفت: ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می‌دهد، این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست، بلکه غلبه بر اراده‌هایی است که می‌خواستند ما را در زمین قفل کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران پس از پرتاب موفق ماهواره نور ۲ گفت: قرارگرفتن در فضا یکی از معیار‌ها و شاخص‌های کشور‌های پیشرفته جهان است، این که می‌توانیم مجدداً چشمانمان را در آسمان قرار بدهیم و از فضا به زمین نگاه کنیم، یک پیشرفت بزرگ است.

صبح امروز ماهواره نور ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت و با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

به گفته سرلشکر سلامی، «امیدوارم سلسله پرتاب‌هایی که در راهبرد قرار گرفتن ما در فضا طراحی کردیم، همه با موفقیت در زمان خود مانند این موفقیت اجرا شوند. اینکه به نام یک ملت مسلمان و یک نظام اسلامی، در فضای تحریم گسترده بین المللی، فرزندان ملت ایران در سپاه سینه آسمان را شکافته و ماهواره در مدار قرار دادند، افتخار و جهادی بزرگ است.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
فرستادن ماهواره برای شما مهم نیست...تکنولوژی موشکش مهمه براتون.....مردم تو فقز دستوپا مینزن شما بفکر ساخت موشک برای اهداف خودتونین
جیجان
۰۸:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
هیچ راهی بجز قوی شدن ایران دیگه نداره
ناشناس
۰۵:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اولین کشور مدعی اسلام ناب است که در سایه دین همه ارزشها را زیر پا میگذارد تا به فضا برود اولین کشوری است که شعارهای اساسی خود را به راحتی 180 درجه نقض میکند تا به فضا برود اری شاه تفنگ داشت ولی مردم هیچی نداشتند این شعار فقط برای بیرون کردن شاه بود الان این شعار با درجه صد محقق شده ولی در زمان شاه مظلوم با میزان 40 و شما امروز خود را با رنگ و لعاب دین و مقفدسات افضل بر او میدانید ولی ملت اصلا این چنین فکر نمیکند و 52 درصد مخالف حداقل این مردم است چوب را بر دارید تا کشور خودش را نشان دهد
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دم سران سپاه گرم پیش به سوی مدار 36000 کیلومتر
حمید
۲۱:۰۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سالها پیش موقعی که صدام گوربه گور شده زنده بود موشک به فضا پرتاب کرد ولی در مدار قرار نگرفت.
علی
۱۹:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام فکر کنم پاکستان بیشتر از ۳۰ سال پیش فرستاده
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
۲۳:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
زیاد فکر نکن
بجاش تشویق کن و اگر ایرانی هستی بهش افتخار کن
دست تمام دانشمندان و محققان جوان و مدیران دلسوز ایرانی درد نکند
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
ا
۱۰:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
به نظرت پاکستان هم عین ایران تا آبدارچی بعضی ادارتشم تحریم هست و بوده ؟؟!
رضا
۱۷:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حدیث پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) به حقیقت پیوسته است:
عبدالله ابن جعفر حمیری در کتاب قرب الاسناد ، از پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) نقل نموده است: اگر علم در ثریا باشد، مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.
سنددیگر:

هنگامی که آیاتی از قرآن در نکوهش قوم عرب، بجهت عدم ثبات و پایداری در ایمان، و تهدید به جایگزینی قوم دیگر بجای آنها، برای پذیرش ایمان نازل شده، مانند این آیه ی شریفه: «اگر شما از پذیرش این دین روی بگردانید، خداوند قوم دیگرى را بجای شما می آورد که مثل شما نیستند».و نیز این آیه «اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! هر کس از شما از آیین خود باز گردد خداوند در آینده جمعیتى را مى‏ آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران نیرومند و شکست ناپذیرند، مردانى که در راه خدا جهاد مى‏کنند و هرگز از سرزنش کنندگان هراسى به خود راه نمى ‏دهند» . اصحاب از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند: این گروهى که خداوند در این آیات به آنها اشاره کرده کیانند؟! در این هنگام که سلمان در کنار پیامبر(ص) بود، پیامبر(ص) دست بر پاى - و طبق روایتى بر شانه سلمان زد و فرمود: «منظور این مرد و قوم اوست، سوگند به آن کس که جانم به دست اوست، اگر ایمان در ثریا باشد گروهى از مردان فارس آن را به دست می آورند».

وَ قَالَ الطَّبْرِسِیُّ رَحِمَهُ اللَّهُ وَ رَوَى أَبُو هُرَیْرَةَ أَنَّ نَاساً مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالُوا یَا رَسُولَ اللَّهِ مَنْ هَؤُلَاءِ الَّذِینَ ذَکَرَ اللَّهُ فِی کِتَابِهِ وَ کَانَ سَلْمَانُ إِلَى جَنْبِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَضَرَبَ یَدَهُ عَلَى فَخِذِ سَلْمَانَ فَقَالَ هَذَا وَ قَوْمُهُ وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوْ کَانَ الْإِیمَانُ مَنُوطاً بِالثُّرَیَّا لَتَنَاوَلَهُ رِجَالٌ مِنْ فَارِسَ".
جمال
۱۷:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
کاش همه ایرانیان به خوبی دلیرمردان سپاه به وظیفه خود عمل می کردند
سپاه مایه افتخار ایران است
در قلب ما هستید
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
درود بر مردان خدا
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خسته نباشید ولی فکر کنم امارات زودتر از شما این کار را کرد
علی قدسی
۱۷:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
امارات نمی تواند آفتابه بسازد چه رسد به موشک ماهواره بر !
اگر کاری هم کرده با پول و توسط قدرتهای بزرگ بوده و بنام خود زده
محمد
۱۸:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
البته امارات با ماهواره بر و ماهواره ژاپنی و در خاک ژاپن این کار را کرد یادمان باشد که ایران اولین ماهواره اش را سال 89 به فضا فرستاد و حتی موجود زنده هم به فضا فرستاد و باز گرداند اما دولت تدبیر و امید تمام این تلاشها را بر باد داد
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
درود به سپاه که در وظیفه اش خوب عمل کرده.
ولی وای بر خائنین اقتصادی که کشور ما که کشور مسلموناس از لحاظ فقیر اولین است
محمد
۱۸:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
طیق آمارهای بین المللی اصلا این گونه نیست و اقتصاد ایران در جهان جایگاه بیست و هشتم را در اختیار دارد و با وجود تحریمهای بسیار سنگین و حملات رسانه ای شدید باز هم اکثر شاخصهایش با کشور های توسعه یافته برابری می کند ولی متاسفانه دچار ضعف مدیریت اقتصادی ساختار یافته است
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم ، جمله ی اول مثبت داشت
ولی جمله ی دوم درست نیست ، جایگاه اقتصاد ایران اینطور که شما گفتید نیست
درسته مردم تو سختی هستن ولی معنیش نیست که از دید کلان کشور ما فقیر باشه ، مدیریت اقتصادی باید اصلاح بشه