سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگل فندقلوی استان اردبیل احیا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو به دلیل داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی برای توسعه در صنعت گردشگری احیا می‌شود.

محمود قلی زاده می‌گوید: جنگل فندقلو به دلیل داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی، نزدیکی به گردنه زیبای حیران و همچنین قابلیت بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت گردشگری احیا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:براساس برنامه‌ریزی در کنار تولید نهال و بذر تلاش بر این است اصلاح و احیای جنگل فندقلو در مساحت ۲۴ هکتار انجام شود.

قلی زاده با اشاره به ثبت ملی جنگل فندقلو گفت: بخشی از این جنگل در محدوده گیلان و بخشی هم در محدوده استان اردبیل است که سالانه شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه گردشگری هستیم.

او حفاظت از جنگل و مرتع را در استان یادآور شد و گفت: مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به ۹۷۲ هزار هکتار رسیده که حفاظت از این جنگل از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به توسعه زراعت چوب در استان گفت:برای توسعه زراعت چوب تفاهم نامه‌ای با شرکت آرتاپان انجام شده که از جمله اهداف این طرح علاوه بر کاشت نهال و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، تامین چوب موردنیاز صنایع سلولزی و چوبی برای سالیان سال در استان می‌باشد.

قلی زاده درباره قاچاق الوار و فعالیت کوره‌های زغال در استان می‌گوید: قاچاق الوار و چوب نسبت به سال‌های گذشته در استان کاهش داشته و یگان حفاظت با پایش دقیق عرصه‌های مختلف جنگلی سعی می‌کند جلوی قاچاق را بگیرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
باران
۱۰:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا اجازه میدین تخریب بشه ک حالا کلی هزینه کنین ک احیا کنین
این ظلم هس ب بیت المال و نسل اینده مون