سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخذ رضایت قطعی از ۱۲ پرونده قصاص در البرز

مدیرکل زندان‌های البرز گفت: انجام اقدامات حمایتی ویژه خانواده زندانیان از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها است.

آقای چهارمحالی گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های مسئولان و مددکاران زندان‌ها اخذ رضایت از اولیای دم و ایجاد اصلاح ذات البین است به نحوی که از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ مورد به صورت قطعی و بیش از ۱۰ مورد به صورت مشروط در پرونده‌های قصاص رضایت اخذ شده است.

او گفت: ۷۵۰ مورد نیز با دعوت از شکات خصوصی و با کمک مرکز نیکوکاری، شورای حل اختلاف و ستاد دیه منجر به رضایت و تخفیف در پرداخت رد مال و در نهایت آزادی مددجویان شده است.

آقای چهار محالی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۷۵۰ مورد سرکشی حضوری از خانواده زندانیان توسط مددکاران انجمن‌های حمایت انجام شده که در این سرکشی‌ها علاوه بر اهدا سبد معیشتی به ارزش ۱۰ میلیون ریال به هر خانواده، مشکلات درمانی، تحصیلی، آموزشی، معیشتی، مسکن و اشتغال آنان نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته.

مدیرکل زندان‌های البرز با اشاره به سرکشی مقامات و مسئولان از خانواده زندانیان گفت: ۱۲۰ مورد هم توسط مقامات کشوری، استانی و سازمانی از خانواده زندانیان سرکشی به عمل آمده که در نهایت به نتایج مطلوبی منتج شد.

او گفت: با مشارکت و هم افزایی کمیته امداد امام (ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مرکز نیکوکاری نیز بیش از ۷۲۰۰ بسته حمایتی و معیشتی نیز بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد.

به گفته مدیرکل زندان های البرز آموزش زندانیان و خانواده‌های آنان در زمینه‌های پیشگیری از اعتیاد، بهداشت فردی همچنین معرفی زندانیان آزاد شده و خانواده‌های آنان برای اشتغال و تامین جهیزیه فرزندان زندانی را از دیگر برنامه‌های خدمات حمایتی زندان‌های استان برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
بعضی زندانیان مرتکب قتل عمد ز افراد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی (آنتی سوشال) هستند و مجددا اقدام به این کار خواهند کرد و لذا آزادی اینچنین افراد خطای بزرگی است