سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یک سال گذشته رخ داد

صهیونیست‌ها بیش از ۷۰۰ زن و دختربچه فلسطینی را شهید و زخمی کردند

بنابر اعلام مرکز حقوق بشر المیزان نیرو‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در طول یک سال ۶۰ زن فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رساندند.

مرکز حقوق بشر المیزان عصر دیروز دوشنبه اعلام کرد نیرو‌های اشغالگر صهیونیست ۶۰ زن فلسطینی از جمله ۲۲ دختر بچه را از هشتم مارس ۲۰۲۱ تا هشتم مارس ۲۰۲۲ در نواز غزه به شهادت رساندند.

این اطلاعات در گزارشی از مرکز حقوق بشر به مناسبت روز جهانی زن که مصادف با هشتم مارس هر سال است آمده است و توضیح می‌دهد که ۴ زن با گلوله‌های توپ و ۵۶ زن دیگر با راکت به شهادت رسیدند و ۶۴۵ زن هم زخمی شدند که از این میان آن‌ها ۲۴۸ نفر دختربجه بودند و این جنایات در آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی در ماه مه سال گذشته صورت گرفت.

این مرکز افزود تعداد زنانی که همسران خود را در تجاوز رژیم صهیونیستی در ماه سال گذشته از دست دادند ۹۹ نفرند این در حالی است که نیرو‌های رژیم اشغالگر ۷۴۲ خانه مسکونی متعلق به زنان را تخریب کردند و بیش از ۲۱۱ دونم (حدود ۲۰ هکتار) از اراضی کشاورزی این زنان را که اعضای خانواده آن‌ها به ۳۲۹ نفر می‌رسد در این مدت تخریب کردند.

همچنین درصد مهاجر اجباری زنان فلسطینی در سال ۲۰۲۱ به ۵۳ درصد رسید. این زنان از شرایط اجتماعی بسیار سخت ناشی از نبود خدمات لازم و شیوع ویروس کرونا رنج می‌بردند بطوریکه شمار مهاجران اجباری و اسکان داده شده در داخل مدارس آنروا به بیش از ۷۱ هزار نفر رسید.

مرکز حقوق بشر المیزان تاکید کرد نیرو‌های رژیم اشغالگر هزاران بیمار را از درمان در خارج از نوار غزه محروم می‌کنند و این مرکز در کمک به ۷۰ زن و ۴۲ کودک از مجموع ۱۵۸ زن و ۲۳۵ کودک بیمار که برای کمک شکایت کردند، ناکام ماند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
اینهایی که سر جنگ اوکراین سروصدا می کنند کجا هستند تا چنین جنایات هولناک تر و کشته های بیشتر را محکوم کنند؟