سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت گوگل و مایکروسافت برای خرید شرکت Mandiant

با اعلام مسئولان Mandiant زمان مناقصه برای خرید این شرکت امنیت سایبری تمام شده است.

طبق گزارش ها، گوگل در حال مذاکره برای خرید شرکت امنیت سایبری ۴.۵ میلیارد دلاری Mandiant است. این شرکت به دلیل کشف هک SolarWinds مورد توجه گرفته است.

به گزارش appleinsider، گوگل با خرید این شرکت امنیت سایبری قصد تقویت تجارت رایانش ابری اش را دارد. اضافه شدن این شرکت به مجموعه گوگل رقابت این برند را با مایکروسافت داغ‌تر می‌کند. البته مایکروسافت هم به خرید این شرکت امنیتی علاقه‌مند است. زمان مناقصه برای خرید شرکت Mandiant پایان فوریه امسال بود. کوین مندیا افسر سابق نیروی هوایی ایالات متحده سال ۲۰۰۴ شرکت Mandiant را تاسیس کرد. خدمات این شرکت شامل ارائه تست نفوذ و تحقیقات پزشکی قانونی پس از نقض اطلاعات است.

شرکت امنیت سایبری FireEye سال ۲۰۱۳ مجموعه Mandiant را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خرید. پس از مدتی شرکت FireEye واحد تولید محصولات سایبری اش را به یک کنسرسیوم سهام خصوصی فروخت. تا سال ۲۰۲۰ شرکت Mandiant با نام FireEye شناخته می‌شد. به گفته محققان این شرکت، هکر‌ها در حمله سایبری SolarWinds به شبکه‌های تعدادی از شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی دسترسی پیدا کرده بودند. یکی از مشکلات شرکت گوگل، شکایت‌های متعدد تنظیم کننده‌های ضد تراست در سراسر جهان است. خرید این شرکت امنیتی شاید منجر به تشدید چالش گوگل و رگولاتور‌ها شود.


بیشتر بخوانید


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.