سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۸۰۴ حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان مسدود شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز صرفه جویی حدود ۲۲۳ میلیون مترمکعب در منابع آب زیرزمینی به دنبال داشته است.

محمود چیتیان گفت: از سال ۱۳۸۴ تا کنون هفت هزارو ۸۰۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان  پر و مسدود و سه هزارو ۷۰۰ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز هم توقیف شده است.

او گفت: امسال ۶۱۷ حلقه چاه غیرمجاز پر شده و از سال ۱۳۹۶ تا کنون سه هزار و ۲ کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان می گوید: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در سال ۱۳۸۴، برنامه‌های خود در زمینه بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی را آغاز کرد.

به گفته او: ۶۲ گروه برای گزارش به موقع و جلوگیری از بسیاری از تخلفات آبی در استان اصفهان فعالیت دارند.

چیتیان می گوید: از سال ۱۳۹۵ تاکنون حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری کشاورزی اصلاح و تعدیل و منجر به کاهش حجم ۸۲۰ میلیون مترمکعب در پروانه‌ها شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: مطالعات الزامات پیاده سازی بازار محلی آب و تبادل حقابه ها، در دشت‌های اصفهان-برخوار و کاشان و هم چنین پیاده سازی مدیریت مشارکتی آب زیرزمینی یا تشکل آب بران در دشت مهیارجنوبی-دشت آسمان محقق شده است.

برچسب ها: چاه غیر مجاز ، چاه آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.