سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ورزقان مطرح کرد

جنگل‌های ارسباران گنجینه ارزشمند ورزقان هستند

فرماندار ورزقان با تاکید بر اینکه جنگل‌های ارسباران گنجینه‌ای ارزشمند در ورزقان هستند، گفت: منابع طبیعی به‌ عنوان چرخه طبیعی حیات و نیاز ضروری آیندگان باید بیش از پیش حفظ و حراست شود.

آقای نعمتی در دیدار با مدیر جهاد کشاورزی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورزقان و کارکنان آن‌ها با تاکید بر نقش حیاتی منابع طبیعی در تداوم و استمرار حیات بشری، تلاش آحاد مختلف جامعه را برای حفاظت از ثروت‌های خدادادی به ویژه مراتع و مناطق جنگلی ضروری دانست.

به گفته فرماندار ورزقان با توجه به قرارگیری ۴۵ هزار هکتار جنگل و ۱۲۵ هزار مرتع در محدوده جغرافیایی شهرستان، صیانت از این ثروت‌های خدادادی مسئولیتی بسیار حائز اهمیت و ارزشمند دانست که بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری واگذار شده است.

نعمتی می گوید با توجه به وقوع برخی تخریب‌های انجام شده در مراتع و مناطق جنگلی شهرستان،همه باید با تمام توان برای ترمیم، حفظ، بالندگی و بهره‌برداری درست از این نعمت الهی تلاش کرده و از هرگونه تعرض و تخریب خودداری کنند؛ مگر بر اساس احکام حکومتی و کار کارشناسی که مصلحت عموم و نسل‌های آینده را در نظر گیرد.

 اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ سفره‌های زیر زمینی و استفاده از بهینه از منابع آبی مورد تاکید است و باید اقدامات جدی در این خصوص صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.