سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با درج قیمت تولیدکننده روی کالاها

واسطه ها از چرخه بازار کنار گذاشته می شوند

طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها با هدف کم شدن هزینه خانوار و حذف واسطه ها در خراسان جنوبی در حال انجام است.

طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها در بازار، طرحی است که اجرای آن می‌تواند به کنترل و ثبات قیمت‌ها در بازار کمک کند.

این طرح به منظور کاهش قیمت ها، حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تمام شده تولید انجام می‌شود.

شروع این طرح از ابتدای دی امسال بوده است.

کاهش طیف قیمت با درج قیمت تولیدکننده

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: تا پیش از این یک کالا را در مغازه‌های مختلف با قیمت‌های مختلف می‌دیدیم، اما حالا کالا‌ها قیمت یکسانی پیدا کرده اند.

او می‌گوید: آن طور که گفته می‌شود با اجرای این برنامه قیمت‌ها کم می‌شوند و مشتری می‌تواند با خیال آسوده تری خرید کند و تخلفات نیز کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


سر کلزایی کارشناس بازار می‌گوید: اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده این گونه است که یک طیف قیمتی برای مشتری روی کالا درج شده است و کف و سقف آن مشخص شده است تا حاشیه سود آن معلوم باشد.

در صورتی که شهروندان تخلفی را در این حوزه مشاهده کردند می‌توانند با شماره ۱۲۴ سازمان صمت تماس بگیرند و طرح موضوع کنند.

اصلاح نظام توزیع، هدف اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده

تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: به منظور ایجاد شفافیت در نظام توزیع و ایجاد رقابت در بازار و همچنین تعدیل و واقعی کردن قیمت‌ها و اصلاح نظام توزیع، درج قیمت تولیدکننده جایگزین قیمت مصرف کننده می‌شود.

او گفت: مرحله اول اجرای این طرح شامل انواع آب‌میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و انواع پودر لباسشویی، دستمال‌کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی بوده که تولیدکنندگان مکلف به درج قیمت تولیدکننده شده اند.

تهوری گفت: در مرحله دوم اجرای این طرح، تولیدکنندگان لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی نیز ملزم به درج قیمت تولیدکننده هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.