سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزیدگان سی و دومین جشنواره امتنان در سیستان و بلوچستان معرفی شدند

برگزیدگان سی و دومین جشنواره امتنان سیستان و بلوچستان به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان معرفی و از آنان تجلیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره امتنان این استان  گفت: اولویتی جز اشتغال در استان نداریم و اشتغال هم جز با توجه به بخش اقتصاد عملیاتی نخواهد شد.

داود شهرکی گفت: توجه همه مدیران سیستان و بلوچستان باید به موضوع اقتصاد و استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و تحصیلکرده استان در این راه باشد.

او  با برشمردن ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی سیستان و بلوچستان، گفت: این استان قطب شیلات کشور است و ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز کشور در این حوزه را تامین می‌کند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان   ۱۵ درصد نیاز کشور در حوزه شیمیایی و سموم کشاورزی و همچنین ۸۰ درصد تور ماهیگیری کشور از ظرفیت‌های استان در این حوزه تامین می‌شود.

شهرکی از راه‌اندازی سه بازارچه مرزی مشترک با کشور پاکستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این بازارچه‌ها فقط مرزنشینان مجاز به فعالیت هستند و این موضوع بیانگر نگاه ویژه به اقتصاد مرز و اشتغال مرزنشینان است.

او گفت: ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان در کشور بی نظیر است که می‌تواند عامل و محرک اقتصاد و اشتغال باشد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم  گفت: هدف از برگزاری جشنواره امتنان انگیزه بخشی و اعتماد آفرینی و ترویج همدلی در جامعه کار و تلاش و تولید، ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رشد و پرورش نیروی کار خلاق و مبتکر و نقش آفرینی تأثیرگذار نخبگان جامعه کار و تولید در روند توسعه استان و کشور است.

حامد آرامش گفت:در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام در سی و دومین جشنواره استانی امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای کار نمونه سیستان و بلوچستان؛ مجموعا ۷۲۰ طرح در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی نام‌نویسی کردند.

او گفت: از این تعداد۵۵۵ طرح شامل ۴۶۹ کارگر، ۳۶ گروه کار و ۵۰ واحد کار تایید شدند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان می گوید: پس از برگزاری جلسات کمیته ارزیابی و بازدیدهای میدانی از طرح ها، در هر بخش سه طرح بعنوان برگزیده انتخاب و امروز همزمان با اعیاد شعبانیه مورد تقدیر قرار گرفتند.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.