سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصوبه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

مصوبه مجلس برای اعطای تسهیلات مسکن به ۷۰ هزار نفر از ایثارگران

دولت و بانک مرکزی مکلف هستند تسهیلات لازم را برای تأمین مسکن ۷۰ هزار نفر از ایثارگران را تأمین کنند.

بر اساس ماده سوم مکرر قانون جامع ایثارگران، دولت باید در سال ۱۳۹۱ به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد، همسران و والدین شهدا تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعطاء می‌کرد.

همچنین بانک مرکزی مکلف شد د رصورت تسویه اصل و سود مطالبات بانک‌ها بابت اقساط تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگان و سیل زدگان مناطق محروم، روستا‌ها و شهر‌های زیر یکصد و پنجاه هزار نفر جمعیت، جریمه‌ها (وجه التزام) آن‌ها را ببخشد.

نمایندگان مجلس بانک مرکزی مکلف کرد از طریق بانک‌های عامل و با معرفی بسیج سازندگی، با شرایطی وام ۶ هزار میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های قرض الحسنه و جاری بانک‌ها اختصا ص دهد. این تسهیلات برای پرداخت به تعداد ۵۰ هزار نفر جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در روستا‌ها، حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم به ازای هر نفر ۱۲۰ میلیون تومان و با بازپرداخت ۸۰ ماهه و نرخ ۴ درصد است.

مابه التفاوت نرخ سود نسبت به نرخ مصوب از محل فروش املاک و... باید پرداخت شود. مسئولیت نصب و راه‌اندازی این نیروگاه‌ها به صورت رایگان به عهده سازمان بسیج مستضعفین است و استفاده از تسهیلات این بند به ارائه قرارداد خرید تضمینی برق از سوی شرکت‌های وزارت نیرو بستگی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.