سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر سه‌شنبه یک کتاب برای روشنایی شهر

معاونت فرهنگی و انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان، قصد دارد تا با مشارکت شهروندان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی، سه‌شنبه هر هفته، گامی در راستای روشنایی فضای فرهنگی شهر بردارد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان درباره طرح «سه‌شنبه‌های فصل سخن» گفت: این طرح در زمینه تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی و ترویج مطالعه و فعالیت‌هایی در عرصه کتاب و کتابخوانی با هدف تبدیل حلقه‌های شکل گرفته به گروه‌های فکری مؤثر در شهر تدوین شده است.

محمد رهبری می‌گوید این طرح در چند موضوع متنوع اعم از «موضوعات شهری»، «روانشناسی، مباحث تربیتی و مهارت‌های فردی»، «کارآفرینی» و «ادبیات داستانی» به ویژه مطالعه «ادبیات کلاسیک» و «ادبیات کلاسیک فارسی» اجرا خواهد شد.

او باشاره به حلقه‌های مطالعاتی که ممکن است در محل‌های مختلف شهری شکل بگیرد و به فعالیت بپردازند، گفت: کتابخانه مادر و کودک واقع در منطقه ۷ شهری، کتابخانه بانو مجتهده امین در منطقه ۶ شهرداری، کتابفروشی جهاد دانشگاهی در خیابان دانشگاه و اماکن سیار و متنوع دیگر مثل کافه‌هایی که سوابق فرهنگی هنری دارند میزبان این نشست‌ها خواهند بود و به مرور زمان، مکان‌هایی مثل مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح شهر هم به این اماکن اضافه خواهد شد.

در هر نشست موضوعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تلاش خواهد شد تا گفت‌وگوی جاری در این نشست‌ها جمعی باشد، در هر نشست، کتب مورد مطالعه با کمک اعضا انتخاب شود و خروجی‌هایی مثل پادکست، مقاله و یاداشت نتایج این هم‌نشینی فرهنگی باشد.

رهبری، نمایشنامه‌خوانی، اکران فیلم و فعالیت‌های فرهنگی هنری را بخش‌های دیگر این نشست‌ها دانست و گفت: انتظار می‌رود این رویداد مورد توجه و استقبال کسانی که می‌توانند با حضور در جلسات کتابخوانی به خود و دیگران کمک کنند، قرار گیرد.

قرار است سال آینده «سه‌شنبه‌های فصل سخن» با شعار «کتاب‌ها روشنایی شهرند» در ۴۸ جلسه به همت معاونت فرهنگی و انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار شود.

قرار است ۱۷ اسفند اولین نشست «شهرتاب»، با موضوع گفت‌وگوی گروهی درباره کتاب «یک مردم‌شناس در مترو» ساعت ۱۵:۳۰ در کافه ۵۹ اصفهان، برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.