سیدمحسن حمزهلو گفت: بزرگراه بینالمللی ارومیه - سرو به طول ۵١ کیلومتر است و ۴۸ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته است که با افتتاح سه کیلومتر باقیمانده آن طی سال آینده، شاهد تکمیل نهایی بزرگراه خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی می گوید: برای اجرای بزرگراه بینالمللی ارومیه - سرو ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است و برای بهرهبرداری کامل آن ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز هزینه شد.
به گفته وی بزرگراه بینالمللی ارومیه - سرو به عنوان یکی از محورهای منشعب از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و به زودی بهرهبرداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق میشود.
حمزه لو گفت: در روزهای گذشته نیز تقاطع غیرهمسطح زیرگذر نازلو و سه کیلومتر از بزرگراه بینالمللی ارومیه - سرو بازگشایی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی می گوید: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت و آمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث میشود.
حمزهلو گفت: با توجه به این که یک چهارم پایانههای کشور در آذربایجانغربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساختهای لازم برای پایانههای مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار میرود.
وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجانغربی قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرحهای بزرگ و ملی محسوب میشود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.
حمزهلو گفت: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا میکند.
وی می گوید: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جادهای از مهمترین مزایای توسعه این بزرگراه است.
این محور یکی از محورهای آنتنی و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم میکند؛ پیشبینی میشود، امسال شاخص توسعه راههای آذربایجانغریی جهش چشمگیری داشته باشد.
عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه و توسعه راههای ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری میشود.
آذربایجانغربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.