آقای سیامک سید مرندی گفت: اجازه ندادن برای ورود شناورها به برخی بنادر کشورهای همسایه از جمله هند و چین در ماههای گذشته یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه صنعت دریایی کشور بود که با ورود سازمان بنادر ،دولت و وزارت امور خارجه این مشکل برطرف شد.
به گفته رئیس دبیر خانه شورای عالی صنایع دریایی کشور بر اساس آخرین قوانین ابلاغ شده شناورهایی که میخواهند در آبراههای بین المللی فعالیت کنند، باید از سوخت کم سولفور استفاده کنند که این امر برای تردد کشتی و شناورهای داخلی مشکل ساز شده بود اما با همکاری وزارت نفت، کشتیرانیها، نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی سوخت کم سلفور تامین شد و تحرک ناوگان ایرانی در آبراههای بین المللی با استفاده از سوخت کم سولفور به مرحله اجرایی رسید.
سازمان بنادر و دریانوردی از وزارت نفت درخواست کرده که حداقل نیاز کشتیهای ایرانی که شامل شناورهای اقیانوسپیما و شامل ۲۰۰ فروند میشود، به مقدار ۱.۳ تا ۱.۴ میلیون تن تأمین شود.