سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه مردم مشهد از تفاوت قیمت‌ها در بازار

 مردم مشهد از تفاوت قیمت‌ها در بازار گلایه دارندو مطالبه آنان نظارت بیشتر بر بازار است.

این روز‌ها بازار از دیگر ایام سال شلوغ‌تر است و مردم پس از گذشت دو سال از شرایط سخت کرونایی در تکاپوی عیدی متفاوت هستند.

شرایط اقتصادی به حدی است که دیگر مردم توان خرید محصولات زیادی را ندارند و کاهش و ثبات قیمت‌ها می‌تواند در این مسیر آن‌ها را یاری کند. متاسفانه عدم ثبات قیمت در بازار و نبود نظارت سبب گلایه‌هایی در بین مردم شده و این موضوع قدرت خرید آنان را نیز کاهش داده است.

خانمی که در یکی از پاساژ‌های مشهد در حال خرید است  می‌گوید: قیمت‌ها بسیار بالا هستند و در یک ماه اخیر رشد بیشتری هم داشته است به طوری که مجبور هستیم بسیاری از خریدهایمان را به بعد موکول کنیم.

او می گوید: تفاوت قیمت در بازار وجود دارد و یک جنس از این خیابان تا خیابان بعدی و در مواردی حتی در دو مغازه کنار هم نیز تفاوت قیمت دیده می‌شود و نمی‌دانم این تفاوت قیمت نسبت به یک کالای مشخص با همان کیفیت و مارک چطوری به وجود می‌آید و چرا هیچ‌گونه نظارتی نسبت به قیمت‌ها نمی‌شود.

آقایی که در یکی از بازار‌های میوه و تره‌بار مشهد در حال خرید است نیز می‌گوید: قیمت میوه‌ها بسیار بالا است و برای افرادی مانند من بازنشسته که حقوق حداقلی دارم و در ایام عید میزبان فرزندان و نوه‌هایم هستم قدرت خرید نمی‌ماند.بازار‌های تنظیم بازار هم که تنها در هفت مکان شهر مستقر شده و بیشتر مردم حاشیه شهر را پوشش می‌دهد در حالی که بیشتر مردم مشهد اقشار متوسط هستند و با حقوق کارگری و بازنشستگی زندگی می‌کنند.

او می گوید: روز به روز بر قیمت میوه‌ها و دیگر کالا‌ها افزوده می‌شود و گویا کسی نیست نظارتی داشته باشد و میوه‌فروشان خودشان هر طور می‌خواهند می‌فروشند. یکی گران فروشی می‌کند و دیگری ارزان فروشی و هیچ کدام هم کالای خوبی به دست مردم نمی‌رسانند.


بیشتر بخوانید



معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در این زمینه می گوید: موضوع بازرسی و نظارت بر اساس قانون به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است.

به گفته مرتضی اعزازی  میزان سیب ذخیره شده در سردخانه‌های مشهد ۵۱۰ تن و زبرخان ۸۸ تن است.

او می گوید: میزان کل سیب ذخیره شده در سردخانه‌های استان ۵۹۸ تن و میزان پرتقال ذخیره شده در سردخانه‌های مشهد ۷۹۷ تن و زبرخان ۱۹۶ تن و میزان کل پرتقال ذخیره شده در سردخانه‌های استان ۹۹۳ تن است.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز می گوید: از اواسط آذرماه امسال تعداد ۳۶ نفر از کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان جهاد کشاورزی مامور شده‌اند تا براساس قانون متمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی امور نظارت و بازرسی محصولات و نهاده‌های کشاورزی را از مبادی تامین و تولید تا سطح عرضه پیگیری کنند.

شعربافیان می گوید: در ۷۰ روز گذشته تعداد حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیز برای کمک و حضور در تیم‌های نظارت و بازرسی انتخاب و آموزش دیده‌اند.



به گفته او ناظران و بازرسان اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان نیز در بخش کشاورزی براساس اولویت‌های اعلامی سازمان جهادکشاورزی اقدام به کنترل موارد در سطح خرده‌فروشی کالا‌هایی مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج، میوه و تره‌بار، قند و شکر، روغن خوراکی و نهاده‌های کشاورزی می‌کنند.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی می گوید: تعداد کل بازرسی‌های انجام شده در استان از واحد‌های اقتصادی مربوط به بخش کشاورزی ۲۰ هزار و ۹۵۶ مورد و تعداد پرونده‌های متشکله در این حوزه هزار و ۶۷۸ فقره بوده است.

شعربافیان می گوید: میوه سیب و پرتغال به میزان ۱۲۰۰ تن پرتغال و ۶۰۰ تن سیب توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده و در سردخانه‌ها ذخیره شده است.

 او می گوید: با افزایش جوجه‌ریزی در واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی استان خراسان رضوی در بهمن ماه تا میزان ۱۰.۵ میلیون قطعه هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد.

به گفته سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  مرغ منجمد برزیلی به قیمت مصرف‌کننده هر کیلو ۲۰ هزار تومان در سطح استان در حال توزیع است که خود در تامین نیاز و تنظیم بازار موثر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.