سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ خوشه صنعتی و کسب و کار در قزوین اجرایی می‌شود

۲ خوشه صنعتی و کسب و کار در حوزه صنایع شوینده و بهداشتی و پوشاک در قزوین سال آینده اجرایی می‌شود.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در حوزه صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ۹۴ واحد کوچک و متوسط و در حوزه خوشه پوشاک نیز ۱۱۲ کارگاه و واحد مورد شناسایی قرار گرفته است.

برای تشکیل خوشه‌های صنعتی یا کسب و کار باید واحد‌های تولیدی در یک محدوده جغرافیایی متمرکز بوده، فرصت‌های تولیدی و بازار یکسان داشته باشند و همچنین کالا‌های مشابه تولید کرده و دارای چالش‌ها و مشکلات یکسان باشند.

در مجموع تاکنون ۱۰ خوشه صنعتی و کسب و کار در استان قزوین مورد شناسایی قرار گرفته که از این میان خوشه‌های صنعت بسته بندی، شیرنی‌های سنتی قزوین، فراوری انگور و فرآوری زیتون و کفش دانسفهان اجرا یا در حال اجرا هستند.

در حال امکان سنجی برای راه اندازی خوشه‌های صنعتی و کسب و کار آجر و سفال شال، گلیم الموت و تراش شیشه نیز هستیم.

 برنامه‌های اجرایی مربوط به خوشه‌های صنعتی یا کسب و کار در یک بازه زمانی ۳ تا ۵ سال اجرا می‌شود و پس از آن خوشه‌ها در صورت تمایل ذینفعان یا تولیدکنندگان عضو به انجمن یا شبکه فراگیر تبدیل می‌شوند.

هدف عمده از تشکیل و اجرای خوشه‌های صنعتی، کمک رسانی در زمینه تامین مواد اولیه با قیمت مناسب، تامین فناوری‌های مورد نیاز و بازاریابی به واحد‌های کوچک و متوسط و تقویت و بهم رسانی این بنگاه‌های تولیدی است.

خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحد‌های کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.