سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن تولد ۳۲۱۳ سالگی سرو سنگان خاش برگزار شد

رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: همزمان با گرامی داشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری جشن تولد ۳۲۱۳ سالگی سرو کهنسال سنگان برگزار شد.

جلال هاشمزهی گفت: در برگزاری این مراسم مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر، بخشداری مرکزی، ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی، دهیاری سنگان، خانه هلال روستایی سنگان و گروه موسیقی بلوچی همکاری داشتند.

او گفت: سرو کهنسال سنگان از آثار ملی و طبیعی خاش بوده که همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران است.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر خاش  این درخت کهنسال با تنه و شاخه‌های تنومند از دور نمائی تماشایی داشته و طبیعت گردان و گردشگران را به خود فرا می‌خواند.

هاشمزهی گفت: منطقه خاش با داشتن آثار طبیعی و تاریخی زیاد در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی است.

او  گفت: در دو سال اخیر به دلیل بیماری ویروسی کرونا حضور گردشگران از دیگر نقاط کشور و استان کمتر شده، اما امسال به همت دولت و انجام واکسیناسیون گسترده و مشکلات کمتر ناشی از این بیماری شاهد حضور مهمانان ارزشمند از دیگر نقاط کشور هستیم و جمعیت هلال احمر بر همین اساس مانند سال‌های قبل برای استقبال و راهنمایی مسافران برنامه ریزی کرده است.

مراسم روز درختکاری پانزدهم اسفند ماه با حضور امام جمعه، فرماندار و مسوولان در خاش سیستان و بلوچستان با کاشت بیش‌از یک‌هزار اصله نهال برگزار شد.

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری رییس و کارکنان دانشکده صنعت و معدن خاش به یاد شهید دانشجو رحیمداد کردی در محوطه این دانشکده نهال کاشتند.

کاشت نهال به یاد شهیدان هم‌زمان با روز درختکاری در محوطه مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان خاش نیز انجام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.