سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دژکام:

افزایش اثرگذاری مساجد از موضوعات مهم است

امام جمعه شیراز به اهمیت و جایگاه مساجد اشاره و گفت: افزایش اثرگذاری مساجد در سطوح مختلف، از موضوعات مهم امروز جامعه محسوب می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شیراز، گفت: یکی از موضوعاتی که باید در جامعه مورد توجه باشد آباد کردن مساجد و افزایش اثرگذاری مساجد در جامعه است.

به گفته او، مسئولان کانون‌های مساجد بهترین فرد برای ایجاد فضاهای فرهنگی در جامعه هدف هستند و از این رو نباید از این فرصت مناسب غافل شد.

امام جمعه شیراز گفت: جایگاه و اهمیت مساجد در جامعه از آن جهت حائز اهمیت است که می‌توان مسائل فرهنگی و اجتماعی را از مبدا مساجد برطرف کرد لذا اگر مدیران فرهنگی به موضوع مساجد اهمیت ندهند، شاهد خواهیم بود که در جامعه انحرافاتی ایجاد می‌شود.

او گفت: از آن جهت مدیریت مساجد بر عهده روحانیت است که بتوان پاکی و سلامت مساجد حفظ شود و اگر این مدیریت به دست شخص دیگری بیفتد، شاهد خواهیم بود که خسارت متعددی به جامعه تحمیل می‌شود.

آیت الله دژکام گفت: برای اینکه شبکه مساجد استان تشکیل و ارتباط مساجد مختلف با موضوع ولایت و رهبری امت سامان پیدا کند، باید مرکز امور مساجد ساماندهی شود از این رو این مرکز در استان طی چند ماه اخیر سازماندهی شده است.

او گفت: با توجه به فعالیت‌هایی که به صورت مردم نهاد در استان فارس انجام شده است، شاهد هستیم که رویدادهای مناسبی در حوزه مدیریت مساجد شکل گرفته و البته لازم به ذکر است که بسیج نیز با اجرای طرح مسجد محوری اثرگذاری مساجد در استان را افزایش داده‌اند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در خصوص برش فرهنگی استان نیز گفت: نقشه فرهنگی جامعه تدوین شده و برش فرهنگی فارس تدوین شده و ٨۶ برنامه برای سال ١۴٠١ در فارس برنامه ریزی شده است و تمام دستگاه‌های فرهنگی مکلف هستند که برنامه ریزی لازم را انجام داده تا بتوان این سند را اجرایی کرد.

آیت‌الله دژکام همچنین از برنامه ریزی برای شیراز در راستای اجرای سند توسعه فرهنگی خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.