سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشغول شهرتکانی هستیم، لطفا آهسته برانید+عکس

این روز‌ها شهرالرضا مشغول شهرتکانی است تا با دست پر به استقبال بهار ۱۴۰۱ برود.

سیدعبدالله ارجائی گفت: یکی از برنامه‌های جدی مدیریت شهری در دوره جدید، ایجاد فضای فرح‌بخش و پرنشاط در شهر است و یکی از بازه‌های زمانی که می‌شود آن را ایجاد کرد، ایام پایانی سال است، امسال اعیاد شعبانیه با عید باستانی نوروز تقارن دارد لذا سعی شده در طراحی المان‌های سطح شهر تناسب معنویت، شادی و نشاط همزمان دیده شود.

شهردار مشهد گفت: همچنین المان‌ها از نظر تعداد و وسعت در شهر افزایش داشته و ۱۶ المان تعاملی نیز خواهیم داشت یعنی مردم با المان‌ها ارتباط برقرار خواهند کرد و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند، ۱۴ پاویون نیز داریم که هر کدام اتفاقی فرهنگی را به نمایش می‌گذارند مثلا در المان گذر سیاوش پیشنهاد می‌کنم حتما داستان سیاوش را در شاهنامه بخوانند و منتظر آتش در این المان باشند.

خادمان شهر را به یک خداقوت مهمان کنید

او گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر از همکاران ما در خانواده بزرگ شهرداری در طرح نوروزی فعال هستند که از تمام آن‌ها به خصوص پاکبانان و عزیزانی که مشغول شهرتکانی و گل‌آرایی هستند تشکر می‌کنم، گاهی اوقات در گشت‌های نیمه شب به افرادی بر می‌خورم که از ساعت ۶ صبح مشغول به فعالیت هستند تا لبخندی بر لبان مردم شهر بنشانند. از مردم می‌خواهم از کنار این عزیزان بی تفاوت رد نشوند و یک خدا قوت به آنان بگویند.

ارجاعی گفت: حدود ۲۰ نمایشنامه، هزار بار در ایام سال نو در سطح شهر اکران خواهد شد که عمده این اجرا‌ها در بوستان‌ها خواهد بود همچنین چهار هزار سرود و ۱۶ برنامه جنگ شادی نیز در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته شهردار مشهد، حدود ۱۸ میلیون بوته گل در بیش از ۸۰۰ نقطه شهر مشهد کاشته خواهد شد، حدود ۵۰۰۰ سبد گل خواهیم داشت و بیش از ۱۲۰۰ المان گل داریم که تعداد زیادی از المان‌ها امسال در حاشیه شهر اکران می‌شود، مناطق ۵، ۶ و ۴ بیشترین المان‌ها را خواهند داشت.

خانه‌تکانی شهر امام رضا (ع) در استقبال از بهار

علی نجفی گفت: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای استقبال از بهار۱۴۰۱ بازسازی و زیباسازی شده که پنج دستگاه ویژه بخش فرهنگی و اجتماعی است، سه دستگاه اتوبوس موزه سیار در ۱۷نقطه مشخص‌شده شهر جابه‌جا خواهند شد، دو دستگاه "اتوبوس گل" هم که با گل‌های مختلف تزئین خواهد شد که در سطح شهر سیار خواهندبود.

 معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: محله بهاری وجه تمایز استقبال از بهار ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته است، با مشارکت سمن‌ها و گروه‌های اجتماعی و حوزه‌های علمیه این طرح در ۱۶محله حاشیه شهر در حال اجراست. در این طرح اقدامات روبنایی مثل لکه‌گیری آسفالت، تعویض جداول، فضای سبز، اصلاح المان‌های ترافیکی، خط‌کشی که برای ایجاد فضایی بهتر در مناطق کم‌برخوردار است، اجرا خواهد شد.

نجفی گفت: درب منازل شهدا با کمک طلاب فعال بهسازی، بازسازی و رنگ‌آمیزی شده و مزار شهدا در آرامستان‌های متروکه اطراف شهر نیز بازسازی و بهسازی خواهد شد همچنین با کمک مجموعه بایدو و هیات دوچرخه‌سواری، تعدادی دوچرخه به گل مزین شده و از چهار محور این کارناوال‌ها به‌طور هم‌زمان وارد میدان شهدا خواهند شد.

او گفت: همچنین بیش از ۱۰هزار تاکسی در این ایام آماده‌باش خواهند بود و ۲۴۰ دستگاه تاکسی ویژه ایام نوروز نیز در محور‌های منتهی به حرم مطهر فعالیت خواهند کرد و ۵۰ دستگاه اتوبوس به خطوط B.R.T اضافه می‌شود.

به گفته معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، حضور مقام معظم رهبری در روز اول فروردین برای ایراد سخنرانی در حرم مطهر رضوی محتمل است به همین جهت  فاصله بین قطار‌های مترو در روز اول نوروز به ۴دقیقه و در روز‌های دیگر ۷ دقیقه خواهد بود، ساعت فعالیت قطارشهری نیز در روز اول، یک ساعت افزایش خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت به پاکبان های محترم و زحمتکش. ان شاءالله تن تون سالم و دلتون نورانی تر از همیشه باشه.
ابراهیم
۲۳:۵۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خداقوت بده به همه شون
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
ای جااانم خداقوت پاکبانهای مهربان
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چه گزارش قشنگی خداقوت پاکبونهای مهربون خداقوت خبرنگارپرتلاش
گزارشاتومیخونم قلمت به دل میشینه باآرزوی موفقیت
خوشاب جوان
۰۸:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
یه خدا قوت جانانه به همه کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها ....بقول ترکها، الله قوت....
مریم
۰۸:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
وقتی رفتگرها را در حال شهرتکانی می بینم واقعا حس و حال عید بهم دست میده
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خدا قوت به همه عزیزان مخصوصا پاکبانان زحمتکش . این روزها شهر حال و هوای دیگری دارد الهی به حق این ایام مبارک خداوند دل همه مردم ما را روشن کند
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
چقدر تصاویر زیبا بود خداقوت
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
شهرداری مشهد و نیروهاش واقعا زحمتکش هستند. خدا خیرشون بده
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خیلی خوب بود عکس ها بسیار شاد بودن ان‌شاءالله خدا توان این انسان های زحمتکش روهم بیشتر کنه
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
واقعا زحمت میشکن صبح زود و آخرش هم ندارن همش درحال کار هستن خداقوتشون بده
ناشناس
۰۴:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
خداقوت نیروهای زحمتکش خداقوت