سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت روز درختکاری بخوانید؛

روایتی از فردی که برای درختکاری خانه خود را فروخت/ ایرانگردی هرساله به بهانه حفظ محیط زیست

یکی از هموطنان کشورمان جهت حفط محیط زیست در سال ۱۴۰۰، اقدام به کاشت ۴۰ هزار نهال کرده است.

یکی از دلایل آلودگی هوا و مشکلات محیط زیستی، قطع بی رویه درختان و بی‌توجهی به آن‌ها است درختانی که همچون انسان‌ها نفس می‌کشند و طبق آمار اخیر سالانه ۲۶ میلیون اصله درخت قطع می‌شود که طبق نظر کارشناسان فعال در حوزه محیط زیست، قطع درختان و نابودی جنگل‌ها اقلیم زمین نیز در کوتاه مدت و بلند مدت دچار تغییرات شدید خواهد شد، زیرا درختان به عنوان پمپ‌های بیولوژیکی روی چرخه‌های آب نقش دارند؛ آن‌ها آب را از خاک می‌گیرند و با تبدیل آن به بخار، آن را وارد اتمسفر می‌کنند. جنگل‌ها از طریق انجام این کار در تشکیل ابر و بارندگی مشارکت می‌کنند.

اما در این میان افرادی هم هستند که محیط زیست و طبیعت برای آن‌ها در زندگی حرف اول را می‌زند و حاضرند برای حفظ آن، هرکاری را انجام دهند! یکی از این افراد کرامت عزیززاده عضو فدراسیون دوچرخه سواری ایران است که تاکنون به ۷۰ کشور دنیا سفر کرده است و ۲۰ سال است که ایران گردی و جهان گردی می‌کند، او هرسال ۶ ماه قبل از روز درختکاری با دوچرخه خود به استان‌های مختلف می‌رود و در هرکدام ار این استان‌ها توسط او درخت و نهال کاشته می‌شود.

عزیززاده امسال در نقاط مختلف ایران ۴۰ هزار نهال کاشته و هدفش ترویج محیط زیست سالم است، همچنین او ساکن شهر آستارا است و به گفته خودش تمامی این سفر‌ها با هزینه شخصی انجام می‌شود و برای تامین هزینه خانه خود را فروخته است.

همچنین به تازگی مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفته بود که  به‌طور کلی قطع درختان جنگلی در اراضی ملی - به‌جز درختانی که در قالب طرح زراعت چوب کاشته شده‌اند - ممنوع است و مجازات نقدی و حبس را به‌دنبال دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
زراعت چوب دیگه چه حقه جدیدی برا قطع درختاست والا درحت چل پنجاه سال طول میکشه تا قطور بشه