سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۹ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۹۹ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر به چرخه تولید بازگشت.

 علی بهرامی زاده گفت: ارائه برنامه‌های راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی شامل شناسایی واحد‌های راکد و نیمه فعال و شناسایی زمینه عمده فعالیت‌های واحد‌های راکد و نیمه فعال به تفکیک هر شهرک بوده است.

او گفت: مهمترین دلایل راکد و غیرفعال شدن واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان عدم توجیه پذیری اقتصادی، مشکلاتی مدیریتی، کمبود نقدینگی و مشکلات بانکی، مشکلات با دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته او  ۱۱ درصد از مهمترین دلایل راکد و نیمه فعال شدن واحد‌ها را عدم توجیه اقتصادی، هفت درصد را مشکلات مدیریتی، ۱۰ درصد را مشکلات با دستگاه‌های اجرایی، ۳۳ درصد را نوسانات قیمت مواد اولیه و مشکلات ارزی و ۳۹ درصد را مشکلات بانکی و کمبود نقدینگی دربرمی گیرد.


بیشتر بخوانید 


 عدم توجیه پذیری اقتصادی واحد‌های اقتصادی از رده خارج شدن محصولات، فرسودگی ماشین آلات، فقدان بازار و بازاریابی فروش، واردات بی رویه، عدم نوآوری در تولید، قاچاق کالا نشات می‌گیرد، همچنین مشکلات مدیریتی واحد‌های راکد نیز به اختلاف بین شرکا و پرونده‌های قضایی، عدم تمایل متقاضی برای طرح جدید، نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها بر مشکلات نقل و انتقالات ارزی، نوسانات قیمت مواد اولیه، مشکلات حقوقی و ورشکستگی بازمی گردد.

او گفت: براساس اطلاعات بدست آمده همچنین کمبود نقدینگی و مشکلات بانکی از افزایش قیمت مواد اولیه، عدم توان اخذ تسهیلات، تملیک توسط بانک‌ها نشات می‌گیرد و مشکلات با دستگاه‌های اجرایی نیز عمدتا به ادارات حفاظت محیط زیست، استاندارد و شبکه بهداشت مربوط می‌شود.

 هم اینک ۵۲۲ واحد راکد در خراسان رضوی وجود دارد که شامل ۲۶۹ واحد راکد در خارج از شهرک‌های صنعتی و ۲۵۳ واحد راکد در داخل شهرک‌های صنعتی می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.