سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با برگزاری اردوی جهادی در چاهداشی

غبار محرومیت از چهره روستانشینان زدوده شد

جمعی از پزشکان جهادگر با حضور در روستای چاهداشی نهبندان به ارائه خدمات پزشکی به اهالی این روستا پرداختند.

در دل کویر و در روستای چاهداشی نهبندان، به همت جهادگران اردوی جهادی برپا شد تا کمی از آلام مردم این منطقه کم شود.

این اردوی جهادی به مدت ۲ روز و با مشارکت چندین پزشک در حوزه درمان برگزار شده است.

۴ هزار نفر از مردمان روستای چاهداشی و روستا‌های اطراف از خدمات پزشکان که عمدتا کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان ویژه ناجا و دیگر نهاد‌های نظامی هستند، بهره‌مند شدند.

برداشتن بار هزینه ها از دوش روستانشینان

یکی از پزشکان حاضر در این اردوی جهادی گفت: تخصص چشم پزشکی دارم و از شهرستان بیرجند به این اردو اعزام شده ام تا مشکلات مردم در حوزه چشم را بررسی و درمان کنم.

یکی دیگر از پزشکان گفت: گروهی از کارکنان بهداری ارتش جمهوری اسلامی ایران در این اردو حضور دارند و در تخصص‌های مختلف کار درمان افراد را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


یکی از اهالی چاهداشی نیز گفت: برای ما که در یک شهرستان مرزی زندگی می‌کنیم و دسترسی کمتری به امکانات داریم، برگزاری چنین اردو‌هایی امیدبخش است و می‌تواند به ما کمک کند.

او گفت: اگر می‌خواستیم برای درمان به شهر برویم باید برای رفت و آمد هزینه می‌کردیم و از عهده هزینه بالای دارو‌ها و ویزیت پزشکان نیز بر نمی‌آمدیم.

خدمات رسانی ۲۰۰  جهادگر به مردم روستای چاهداشی

سردار یوسفی جانشین سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: گروه جهادی شهید حسن باقری در روستای چاهداشی نهبندان به ارائه خدمت به روستائیان پرداخته است.

هنری مسئول بسیج سازندگی استان نیز گفت: در اردوی جهادی روستای چاهداشی حدود ۲۰۰ جهادگر از ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان ویژه ناجا، مجموعه نیروی انتظامی، بسیج جامعه پزشکی استان و همچنین سایر پرسنل بخش درمانی بیمارستان‌های مرکز استان و شهرستان نهبندان به همراه گروه‌های فنی و مهارتی به مردم این منطقه به مدت دو روز خدمات ارائه کردند.

او گفت: جراحی، قلب، ارتوپدی، داخلی، اطفال، چشم پزشکی، زنان و زایمان، سونوگرافی و دندانپزشکی، حوزه‌های ارائه خدمت بودند.

هنری گفت: در ایام نوروز از طریق سازمان بسیج سازندگی کشور پنج قرارگاه ملی جهادی مشخص شده است که در استان‌های محروم حضور خواهند داشت و یکی از این قرارگاه‌ها در شهرستان زیرکوه حضور پیدا خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.