سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی

نگرانی اولیا و دانش آموزان افزایش یافته است

دانش آموزان خراسان جنوبی از دیروز به صورت حضوری آموزش می بینند و برخی از افراد موافق حضوری شدن مدارس هستند و برخی نیز از این موضوع ناراضی اند.

از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ آموزش در مدارس خراسان جنوبی به صورت مجازی و یا به صورت ترکیبی پیگیری شده است و از دیروز نیز کلاس‌های حضوری دوباره در مدارس استان دایر شده است.

آموزش و پرورش با توجه به آموزش غیر حضوری در ماه‌های اخیر به منظور جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا بر آموزش حضوری تأکید دارد.

از سوی دیگر برخی از والدین دانش آموزان نگران ابتلای فرزندان خود در فضای مدارس به خاطر عدم اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

اثربخشی آموزش حضوری بیشتر است

به یکی از مدارس متوسطه دوم شهر بیرجند سری زدیم؛ یکی از دانش آموزان این مدرسه گفت: در فضای کوچک کلاس باید درس بخوانیم و بعضی وقت‌ها هم در حیاط مدرسه سر کلاس حاضر می‌شویم.

یکی از اولیای دانش آموزان نیز گفت: آموزش حضوری از آموزش مجازی اثربخشی بیشتری دارد و دانش آموزان در کلاس حضوری حرف معلم خود را بیشتر گوش می‌دهند.


بیشتر بخوانید


او گفت:، اما نباید به خاطر فواید آموزش حضوری از خطرات حضور دانش آموزان در کلاس‌ها نیز غافل شد و باید حتما به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کرد.

دبیران نیز با ابراز خرسندی از پیگیری آموزش حضوری در مدارس، بر بازدهی بیشتر آموزش در این نوع از تدریس تأکید کردند.

دانش آموزان سر کلاس حاضر شوند

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، از دیروز مدارس استان به صورت حضوری آموزش دانش آموزان را دنبال می‌کنند.

او گفت: دانش آموزان باید در کلاس‌های درس حاضر شوند و تنها در صورتی که دچار مشکل هستند می‌توانند غیبت داشته باشند.

سورگی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز گفت: باید بدانیم که جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری دانش آموزان وجود ندارد.

او گفت: والدین نگران نباشند، زیرا دانش آموزان همانند فرزندانمان هستند و سعی می‌کنیم آموزش حضوری را در بهترین شرایط دنبال کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.