سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چشم امید ۶۷ زندانی جرائم غیرعمد به کمک خیران

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی گفت: ۶۷ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان‌جنوبی وجود دارد که مبلغ بدهکاری آنان ۱۶ میلیارد تومان است.

حسین‌پور گفت: دو ماه آینده چه برای ایام نوروز و چه در ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی است که با کمک‌های خیرین نیک اندیش زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد کنیم.

به گفته او هر چند برنامه اصلی و گلریزان ما برای نیمه ماه مبارک رمضان است، ولی در مجموع هر زمان که خیری برای آزادی یک زندانی ورود پیدا کرد ما بازگشت زندانی به جامعه را موکول به زمان خاصی نمی‌کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۶۷ زندانی جرایم غیر عمد در خراسان‌جنوبی وجود دارد که مبلغ بدهکاری آنان ۱۶ میلیارد تومان است.

او گفت: از این تعداد، ۲۹ نفر به خاطر بدهی مالی، ۳۸ نفر به خاطر مهریه و یک نفر نیز به واسطه دیه در زندان است.

حسین پور گفت: بیمه بودن بسیاری از کارگران ساختمانی و وسایل نقلیه و … باعث شده که در سال‌های اخیر زندانیان دیه بسیار کاهش پیدا کند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: البته در مواردی میزان دیه از تعهد بیمه بالاتر است که در این صورت نیز باز مشکلات به وجود می‌آید و نیازمند ورود خیرین به این موضوع هستیم.

او گفت: به عنوان مثال در موردی برای یک نفر به واسطه شکسته شدن ستون فقرات و چند نقطه دیگر بدن چهار دیه کامل تعیین شده است که بی شک بالاتر از سقف تعهد بیمه است و در این صورت با بیمه نیز مشکل حل نمی‌شود.

حسین پور گفت: بهترین خیرین در موضوع آزاد سازی زندانیان، شاکیان هستند و از ابتدای امسال در خراسان جنوبی میزان گذشت شاکیان برای آزادی زندانیان حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده که بسیار ارزشمند است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.