سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهارت آموزی به فرزندان بهزیستی البرز

فرزندان بهزیستی در مسیر مهارت های کاربردی زیست اجتماعی،توانمند می شوند

خانم وجیهه محمدی فلاح گفت: برنامه ریزی صحیح و منسجم برای توانمندسازی و رشد شخصیت کارآمد و مطلوب اجتماعی کودکان از محور‌های اصلی بهزیستی است و فرزندان مقیم در این مراکز در مسیر مهارت‌های کاربردی زیست اجتماعی توانمند می‌شوند.

او می گوید: خدمات متناسب با مقتضیات فرهنگی و ارزش‌های اخلاقی ایرانی، اسلامی با تاکید بر حفظ کرامت و حقوق این افراد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: اهداف کلی این حوزه تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای کودکان ونوجوانان تحت سرپرستی و همچنین تربیت و پرورش آنان بر اساس الگوی زندگی اسلامی ایرانی از طریق ارتقای توانمندی‌های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تاکید بر محور‌های رشد است.

به گفته محمدی فلاح در راستای ایفای رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، حفظ حقوق کودکان، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان غیرموثر و صلاحیت نگهداری از آن‌ها را ندارند به بهزیستی واگذار شده است.

او گفت: اهداف کلی بهزیستی و خدماتی که به این عزیزان ارایه می‌کند شامل تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی، آموزش مهارت‌های زندگی و فراهم  کردن شرایط لازم جهت آمادگی آنان برای بازگشت به جامعه و زندگی خانوادگی، خود اتکایی، مسوولیت پذیری، تحصیل و ارتقای سطح علمی و مدارج تحصیلی، فراهم کردن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی فرزندان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.