سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

سالانه ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری نیاز است

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: نیاز سالانه ما به ماشین آلات سنگین راهداری ۵۰۰ دستگاه است.

 تیموری گفت:۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات فرسوده که عمر بالای ۲۰ سال دارند و نیاز به تعمیر، سرویس دهی و تعویض دارند در راهداری داریم.

قرارداد ساخت ۵۰ دستگاه گریدر با کارخانه هپکو اراک بسته شده که از حجم ۲۱۸ میلیارد تومانی این قرارداد، ۵۰ درصد آن به صورت نقدی پرداخت شده.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: امیدواریم این قرارداد سرآغاز همکاری‌های سازنده و حمایت از تولید ایرانی باشد و بتوانیم هر ساله ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین مورد نیاز راهداری را از هپکو تامین کنیم.

همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر ۲ روز پیش به اراک گفته بود : قرارداد راه و شهرسازی با هپکو ۶۰ دستگاه گریدر است که شرکت هپکو باید ظرف ۶ ماه آینده به تعهدات خود عمل کند و به محض عملیاتی شدن این قرارداد، قرار داد خوبی با هپکو برای تامین ماشین‌آلات راهداری کشور منعقد می‌شود و امید است که در مجموع قرارداد ۵۰۰ دستگاه منعقد شود.

مادر صنعت هپکو با توانمندی ساخت سالانه ۲۵۰۰ دستگاه انواع بیل مکانیکی، لودر، غلتک، گریدر، دامپتراک وبکهو لودر بزرگترین کارخانه ساخت ماشین آلات سنگین در غرب آسیا است که در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

کارگران شرکت تولید ماشین آلات راهسازی شرکت هپکو چند روز پیش در آستانه عید مبعث برای ۵۰ سالگی این کارخانه جشن گرفتند و در این مراسم چند محصول جدید هپکو رونمایی شد.

طی دهه اخیر با تغییر مالکیت و خصوصی سازی نامناسب این کارخانه روز‌های زوال از راه رسیدند و کارخانه‌ای که روزگاری چرخ زندگی ۲ هزار کارگر را می‌چرخاند و سالانه توانمندی تولید ۲۵۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی را داشت به تعطیلی کشانده شد.

اما در حال حاضر که شرکت هپکو دارد جانی دوباره می‌گیرد دلالان واردات با واردات دوباره دارند جان این شرکت را می‌گیرند.

استاندار مرکزی دی امسال در جمع خبرنگاران در خصوص هپکو گفته بود که دلالان خیلی قدرت دارند و در این مسئله نامه محرمانه به رئیس جمهور زدیم.

علی جودکی دبیر اتاق بازرگانی اراک گفت: متاسفانه ۲ هزار دستگاه دامپتراک وارد گمرکات کشور شده که عواملی در کشور فشار آورده اند و در نهایت مجوز ترخیص برای آن صادر شده و با گذشت ۶ ماه از عبور موقت کالا، به واردات قطعی تبدیل می‌شود و این واردات تولید شرکت هپکو را مجددا به مدت حداقل ۵ سال با رکود و توقف مواجه می‌سازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.