سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

شهروندان در زمان گرد و غبار توصیه های بهداشتی را رعایت کنند

آقای ربیحاوی از شهروندان خواست برای کاهش خطرات ناشی از گرد و غبار در آبادان و خرمشهر توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

 جعفر ربیحاوی ،مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: برای کاهش اثرات پدیده گرد و خاک بر سلامت و بهداشت عمومی بویژه افراد حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و قلبی و تنفسی می‌شود، لازم است شهروندان  توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

به گفته او افراد در زمان گرد و غبار  از انجام فعالیت‌های شدید بدنی مانند قدم زدن در پارک­ها و دویدن در فضای آزاد و هرنوع ورزش سبک و سنگین بپرهیزند و ورزشکاران نیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در هوای آزاد خودداری کنند.

او گفت: افراد تا جای ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند و بیماران دچار بیماری‌های قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند در صورت لزوم خروج از منزل یا محل کار حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

او بر کاهش فعالیت ها در منزل نیز تاکید کرد و گفت:در و پنجره و منافذ ساختمان محل زندگی خانه و محل کار کاملا بسته نگه داشته شوند و از باز و بسته کردن غیر ضروری آن خودداری نمایید و اگر در محل سکونت از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌شود فیلتر‌های آن را به موقع تمیز و جایگزین شود و کارهایی مانند سرخ کردن غذا، جارو کشیدن، روشن نمودن شمع و عود و شومینه با استفاده از سوخت چوب، خانه‌تکانی خودداری نمایید و از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته انجام نشود.

آقای ربیحاوی شست و شوی دقیق میوه و سبزیجات و همچنین بدن و لباس ها پس از ورود به منزل را در شرایط جوی فعلی آبادان و خرمشهر ضروری دانست و مصرف شیر و ماست را برای دفع سموم هوا از بدن توصیه کرد.

این مقام مسئول همچنین از شهروندان خواست در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی عروقی به سرعت به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.