سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز اسناد سیدجمال پژوهی کشور در آینده نزدیک در اسدآباد

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی گفت: به زودی جامع‌ترین مرکز اسناد سیدجمال پژوهی کشور در دانشگاه سیدجمال الدین شهرستان اسدآباد افتتاح می‌شود.

حسین مرادی مخلص گفت: مرکز اسناد سیدجمال پژوهی امروز یکی از جامع ترین، کاملترین و نفیس‌ترین مجموعه‌های سیدجمال پژوهی ایران بوده که در این مرکز تمامی اسناد چاپی، کتابی، رسانه‌ای و مقالات و هر آنچه که در بحث سیدجمال بوده از سال ۱۳۰۰ ه. ش از دوران رضا شاه پهلوی تاکنون در آن گرد آوری شده است.

مرکز اسناد سیدجمال پژوهی دانشگاه سیدجمال اسدآباد در نوزدهم اسفند با حضور برخی مقامات کشوری، استانی و شهرستانی در دانشگاه سیدجمال افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

او گفت: تمامی مقالات مرتبط با سیدجمال در این‌مجموعه به زبان‌های مختلف عربی، فارسی و لاتین جمع آوری شده است همچنین تمامی روزنامه‌های مختلف سیدجمال پدر نوین روزنامه نگاری جهان اسلام نیز در این مجموعه جمع آوری شده است.

مرادی مخلص در ادامه گفت: این‌مجموعه در ۱۴ غرفه، چون هویت سیدجمال از نظر مذهبی و سرزمینی، آموزه‌های سیدجمال از نگاه سیاسی و رفتاری، شاگردان سیدجمال و اتفاقات ارزشمند دیگر از جمله تحریم تنباکو، نهضت مشروطه، کشته شدن ناصرالدین شاه به صورت تخصصی وغرفه به غرفه در نظر گرفته شده است.

او گفت:این مرکز و مجموعه نفیس و جامع یکی از حلقه‌های گمشده‌ای بود که خیلی زودتر از آن باید راه اندازی می‌شد و امروز تحقق این حلقه مفقوده محقق شد.

مرادی مخلص گفت: در این مجموعه و مرکز جامع سیدجمال پژوهی اسنادی افزون بر ۸۳ سند مبنی بر ایرانی و شیعه بودن سیدجمال الدین اسدآبادی از اسناد بین المللی گردآوری کرده‌ایم که حاکی از ایرانی بودن و اسدآبادی بودن این شخصیت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.