سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وساطت رئیس قوه قضاییه محقق شد؛

رهایی سه محکوم به قصاص در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی سه زندانی محکوم به قصاص با وساطت رئیس قوه قضاییه خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:سه زندانی محکوم به قصاص با وساطت رئیس قوه قضاییه و گذشت شاکیان از زندان بندرعباس آزاد شدند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: یکی از این سه زندانی به جرم قتل عمد از ۱۹ سال پیش تاکنون زندانی بود.

مجتبی قهرمانی گفت: رئیس قوه قضاییه بر ترویج فرهنگ صلح و سازش، توسعه فعالیت‌های شورا‌های حل اختلاف و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش با همکاری ریش‌سفیدان تاکید دارد که این موضوع در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها نقش پررنگ و برجسته‌ای ایفا می‌کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین دیروز در سفر به هرمزگان و پیش از پایان سفر خود به بندرعباس در دیدار چهره به چهره با شماری از خانواده زندانیان و مراجعه‌کنندگان به دادگستری هرمزگان دستور اعمال تخفیف قانونی در مورد برخی زندانیان را صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار‌ها همچنین برای تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات مراجعه کنندگان به رئیس کل دادگستری هرمزگان دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار‌ها با بیان اینکه ازادی و مرخصی دادن به برخی محکومان مانند اشرار و مواد مخدر با سابقه بالا موجب گرفتاری مردم و خانواده‌ها می‌شود، گفت: فردی که در هر نوبت رفت و برگشت به زندان، مرتکب جرم شده و برای مردم مزاحمت ایجاد کرده است، به هیچ عنوان نباید شامل عفو یا تخفیف قانونی و یا حتی مرخصی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.