سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ادامه سفر به گلستان

حضور رئیسی در منطقه مرزی اینچه برون؛ تاکید وزیر راه بر تکمیل زیرساخت‌های لجستیکی

رئیس جمهور در ادامه به منطقه مرزی اینچه برون رفت و آخرین وضعیت این منطقه را به صورت میدانی بررسی کرد.

وجود راه‌آهن سراسری ایران – ترکمنستان - قزاقستان در این منطقه سبب شده   مرز اینچه‌برون به‌عنوان دروازه ورودی ایران به آسیای میانه لقب بگیرد، ضمن اینکه پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگ‌های فرصت خوبی را برای توسعه تجارت خارجی از این استان فراهم کرده است.

تکمیل زیرساخت‌های لجستیکی راه‌آهن اینچه‌برون یکی دیگر از مطالبان مهم مردم و مسئولان گلستان در جریان سفر یک‌روزه هیئت دولت به استان است.

وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرحله نخست این طرح نیاز است.

 رستم قاسمی می گوید: مرز اینچه‌برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافته است به‌گونه‌ای که امسال رکورد بخش‌های ترانزیت، صادرات و واردات از آن شکسته شد.

او گفت: ترانزیت، یکی از منابع درآمدی مهم کشور است که علاوه بر مسائل مالی در موضوعات سیاسی و امنیتی هم تأثیرگذاری فراوانی دارد.

به گفته قاسمی توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباطات با کشور‌های همسایه نویدی برای آبادانی و توسعه کسب‌وکار‌ها است که به این جهت مرکز لجستیک اینچه‌برون در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: در توافقات بین شرکت راه‌آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این مسیر رو به افزایش خواهد بود و در این راستا افزایش بار موجب توسعه منطقه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.