سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیکرون سرماخوردگی نیست و لازم است آن را جدی بگیریم

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : امیکرون سرماخوردگی نیست و لازم است آن را جدی بگیریم، مردم از اینکه برخی از افراد موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند واقعاً گله‌مند هستند.

بیگلری گفت : در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها به صورت حضوری، تابع دستورات ستاد کشوری ملی و استانی کرونا هستیم، اما از نظر کارشناسی و علمی، کسانی هستند که هنوز واکسینه نشده اند و ما هنوز به درصد مطلوبی از واکسیناسیون نرسیده‌ایم، لذا نباید در اواخر سال تصمیمات شتابزده گرفته شود.

به گفته رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دبیرخانه کارگروه سلامت سازوکاری به نام خانه مشارکت مردم در سلامت داریم که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی است و نخبگان و برخی بزرگان مردم به ما اعلام کردند که تصمیماتی مانند بازگشایی دانشگاه‌ها و حضوری شدن کلاس‌ها در این موقع از سال خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

در خصوص افرادی که مبتلا به امیکرون شده و بهبود یافته اند، اینکه تا چه مدت این افراد می‌توانند احتمال انتقال سرایت بیماری را داشته باشند بستگی به ژنتیک فرد، سابقه واکسیناسیون قبلی و میزان نوع ابتلا به صورت ضعیف، متوسط یا شدید دارد و معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه هم ایمنی نسبی می‌دهد که البته این قطعی نیست چرا که ممکن است ویروس جهش دیگری پیدا کند.

بیگلری می گوید: در خصوص اینکه تا چه زمانی مهمان ویروس کرونا خواهیم بود باید گفت تا زمانی که تمام دنیا به یک سطح قابل قبول از واکسیناسیون نرسیده باشند و ویروس جهش جدیدی پیدا کند نمی‌شود پیش‌بینی کرد تا کی ادامه دارد، هر چقدر سطح واکسیناسیون عموم جامعه به ویژه در کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال بالاتر برود امیدواری بیشتر می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.