سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش شورا‌های اسلامی برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی

شورا‌های اسلامی چهارمحال و بختیاری به سمت‌ منافع عمومی حرکت و برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

آقای سلیمانی رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شورا‌های اسلامی استان برنامه‌های چشم‌انداز چهار ساله توسعه‌ای را تهیه، تدوین و اجرایی کنند.

اعضای شورا‌های اسلامی استان به سمت‌وسوی منافع عمومی حرکت و برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی مانند فقر و طلاق تلاش کنند.

واگذاری مسئولیت‌ها به مردم، مشارکت در اداره امور و تبیین جایگاه شورا‌های اسلامی ضروری است.


بیشتر بخوانید


در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به هفت اصل شامل چگونگی تشکیل شورا‌ها برای پیش‌بُرد اهداف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی از سوی شورای‌عالی استان‌ها، اختیارات شورا‌ها و سایر مقامات از جمله استانداران، فرمانداران و بخشداران در خصوص تصمیمات شورا‌های اسلامی توجه شده است.

شوراها، پارلمان محلی و رابط بین نهاد‌های محلی و مسوولان و تریبون مطالبه‌گری مردم هستند.

نخستین گام در تحقق اهداف شورا‌های اسلامی توسعه شهری و روستایی، افزایش کارایی و کارآمدی و اثربخشی و آگاهی‌بخشی، و آشنایی با قوانین و مقررات است.

فرایند آموزش شامل نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی است و اجرای طرح‌های آموزشی به صورت مستمر در زمینه‌های مختلف باعث ارتقای بازدهی وظایف مرتبط با شورا‌های اسلامی شد.

نظارت و تصمیم‌گیری برای مشارکت مردم در آبادانی روستا، اجرای طرح‌های عمرانی، نگهداری از تاسیسات عمومی مورد نیاز مردم در روستاها، رفع اختلافات محلی شورا‌های اسلامی، تعامل و همکاری با نیروی انتظامی به منظور برقراری امنیت و نظم در روستا، جلب مشارکت‌های عمومی با هدف رونق فعالیت‌های تولیدی و تشویق کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و حضور آن‌ها در روستا‌ها به منظور رونق اشتغال‌زایی روستایی، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی از مهم‌ترین وظایف شورا‌های اسلامی روستا‌ها به شمار می‌رود.

شورا‌های اسلامی روستا‌ها در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و توسعه‌ای فرهنگسازی در امور مختلف را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.