سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه ویژه به نیرو‌های بومی در استخدام‌ها انتظار ماهشهری‌ها

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از وزیر نفت این است که در بحث استخدام ها، توجه ویژه‌ای به نیرو‌های بومی شود.

حبیب آقاجری گفت:  حوزه انتخابیه بنده ظرفیت های بسیار زیادی دارد اما از طرفی مشکلات زیادی نیز دارد. اگر چه جمهوری اسلامی کارهای زیادی در این جهت انجام داده اما کمبودها و مشکلاتی مخصوصا در رابطه با معیشت و اشتغال وجود دارد.

او می گوید: با وجود اینکه در مجموع بیش از ۲۳ مجتمع پتروشیمی در این منطقه وجود دارد اما ۲۵ درصد مردم این منطقه از بیکاری رنج می برند.

به گفته نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و آغاجاری در مجموع کارکنان پتروشیمی ها، صنایع نفت و گاز در منطقه، افراد شایسته ای وجود دارد که برای بکارگیری در مدیریت ها می توانند نقش بسزایی داشته باشند بنابراین انتظار توجه به نیروهای بومی منطقه وجود دارد.

این مقام مسئول  گفت: وزیر نفت سابقه کاری زیادی در خوزستان دارد و از وضعیت استان آگاه است؛ در امیدیه که شهری نفتی است، هنوز مشکل فاضلاب وجود دارد. همچنین جاده جایزان که امیدیه را از طریق تونل میانکوه به شهر جایزان وصل می کند و می توان گفت که این جاده اختصاصی نفت است اما بعد از ۱۴ سال همچنان ۲۳ کیلومتر باقی مانده آن تکمیل نشده است.

آقای آقاجری می گوید:  در ماهشهر و شهرهای بندر امام، چمران، شهرک طالقانی و هندیجان مشکلات زیادی وجود دارد و انتظار داریم با توجه به اینکه این منطقه، سرزمین نفت، گاز و پتروشیمی و دریا است به بحث مسئولیت های اجتماعی در آن ها نیز توجه شود.

به گفته نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و آغاجاری ظرفیت بسیار زیادی در زمینه  اشتغالزایی وجود دارد و ظرفیت برای صنایع پایین دستی در شهرستان ماهشهر، امیدیه و هندیجان وجود دارد و پتروشیمی ها اولین حلقه از مجموعه تولیدات محصولات هستند. بنابراین این منطقه با ایجاد و احداث صنایع پایین دستی می تواند در بحث اشتغال زایی بسیار موثر باشد.

این مقام مسئول گفت: در آمایش صنعتی که برای منطقه دیده شده، حتی برای ماهشهر نیز صنایع پایین دستی در نظر گرفته نشده و فقط گفته شده است که می شود معدن مخلوط شن وجود داشته باشد. این در حالی است که ماهشهر دشت است و اصلا مخلوط شن ندارد. ان شاالله به این موضوع توجه شود و آن را اصلاح کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.