سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین و زمان دست در دست هم برای حل مشکلات فوتبال ساحلی فارس

مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: در بازدیدی که از زمین فوتبال ساحلی شیراز واقع در ورزشگاه بعثت انجام شد به مسئول دفتر فنی ورزش و جوانان دستور ویژه برای حل مشکل زمین فوتبال ساحلی داده شده است.

حیدر صفر پور با اشاره به محدودیت های زمانی برای سامان دهی زمین فوتبال ساحلی گفت: روند برطرف کردن مشکل زمین ساحلی چقدر زمان می برد و آیا مسئول دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان فارس پاسخ می دهد.

بیستم بهمن ماه ۱۴۰۰  مسئول کمیته فوتبال ساحلی فارس گفت: پس از سال ها ، فارس صاحب زمین برای فوتبال ساحلی شده است  اما برای این زمین ماسه ساحلی نداریم.

به ورزشکاران رشته های  ساحلی عیدی بدهید

حمید رضا زارعی  مسئول کمیته فوتبال ساحلی فارس نیز گفت: هم اکنون ما مشکل تهیه ماسه داریم و  هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است و انتظار می رود مدیر کل  ورزش و جوانان فارس مشکل  این زمین را رفع کنند تا علاقه مندان به این رشته در سال جدید با آماده شدن آن عیدی بگیرند.

او گفت:  به دلیل آماده نبودن زمین ساحلی این امکان وجود دارد که تیم فارس از جدول مسابقات دسته دوم فوتبال ساحلی کنار گذاشته شود.

مسئول دفتر فنی ورزش و جوانان: مناقصه برای تعیین پیمانکار زمین ساحلی انجام شده است

بیژن احمدپور مسئول دفتر فنی ورزش و جوانان فارس گفت: مناقصه برای تعیین پیمانکار و عقد قرارداد آماده است، از آن جا که اعتبار برای این زمین در سال ۱۴۰۰ وجود نداشت برای همین اجرا و تکمیل آن قدری زمان بُرد.

او گفت:  با وجود اینکه اعتباری نداشتیم با رایزنی انجام شده توانستیم برای این طرح در سال ۱۴۰۱ اعتبار بگیریم.

احمد پور گفت: قرار داد اتمام این طرح بسته شده و برای تعیین پیمانکار طرح به مناقصه گذاشته شده است و انتظار می رود که تا پایان سال  ۱۴۰۰ و یا ابتدای سال جدید زمین فوتبال ساحلی برای بهره برداری  و انجام مسابقه آماده شود.

مسئول دفتر فنی ورزش و جوانان فارس گفت: برای پایان این طرح ها ۶۵۰ متر مکعب معادل با ۵۰ تریلر ماسه ساحلی نیاز است که حدود  ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و با مذاکراتی که انجام شده  قرار است این مقدار ماسه از استان بوشهر تهیه شود.

فضای ورزشی کلان شهر شیراز کافی نیست 

احمد پور گفت: مجموعه ورزشی بعثت شیراز که یک زمان به ویرانه تبدیل شده بود  سامان دهی شده و زمین فوتبال بزرگ این مجموعه با چمن مصنوعی در حال بهره برداری است و زمین ساحلی آن هم به زودی و در کمترین زمان به بهره بر داری می رسد و با تحقق این امر نه تنها رشته فوتبال بلکه  چندین رشته که تیم های ملی ساحلی دارند نیز فعال می شوند.

فعالیت رشته های ساحلی در ایران 

هم اکنون  در ایران رشته های ساحلی همچون بسکتبال، راگبی، فوتبال، والیبال، سپک تاکرا  و هندبال ، فعال است و تیم ملی آن ها نیز تشکیل و افتخاراتی هم کسب شده است ، فوتبال ساحلی نیز افتخارات فراوانی داشته است.

 تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تاکنون ۹ بار قهرمان آسیا شده است و هفت بار هم در مسابقات جام جهانی شرکت داشته و در سال ۲۰۱۷  هم مقام سوم جهان را کسب کرده است.

همچنین تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات بین قاره ای   سه بار قهرمان، ۲بار نایب قهرمان و ۲بار هم سوم شده است.

 تیم ملی هندبال ساحلی ایران هم یک بار نایب قهرمان آسیا شده و در مسابقات جهانی هم شرکت داشته که یازدهم شده است.

پیشتر نیز استان فارس دو تیم فوتبال ساحلی در لیگ برتر داشت که به دلیل نبودن حامی مالی  فعالیت این رشته چند سالی متوقف شد.  

ملی پوشان فارس 

محسن زارع و حمید جعفری پور از فارس عضو  تیم ملی سپک تاکرا  والیبال با پا (فوتوالی) بودند و حمیدرضا زارعی هم با تیم فوتبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شده و در مسابقات جام جهانی هم شرکت داشته است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.