سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان خوزستان خبر داد؛

اعتبار جاری کم بهره لازمه توسعه پرورش میگو در چویبده

آقای معلم بر ضرورت در نظر گرفتن اعتبار جاری کم بهره برای تامین هزینه های تولید در مزارع پرورش میگو چوئبده تاکید کرد.

محمد معلم،مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان خوزستان گفت: در بخش سرمایه گذاری جاری برای تهیه نهاده‌های تولید و هزینه‌های پرورش نیاز است که برای تولید کنندگان اعتبار جاری کم بهره متناسب با منطقه محروم و مرزی در نظر گرفته شود.

او ابراز امیدواری کرد با اقدامات جدید و کنترل عوامل آسیب زا بتوان شمار مزارع فعال در مجتمع پرورشی چوئبده را از ۲۵ مزرعه ۲۰ هکتاری کنونی به تعداد بیشتر مزارع زیر کشت میگو در سال آینده ارتقا داد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان خوزستان گفت: راه‌اندازی و افزایش ظرفیت استخرهای پرورشی مجتمع چوئبده علاوه ارزآوری بسیار بالا برای کشور، فرصت شغلی برای پنج هزار نفر ایجاد می کند و عامل محرومیت‌زدایی در منطقه خواهد بود.

او همچنین خواستار احداث جاده دسترسی و تامین امنیت مجتمع پرورش میگوی چوئبده شد و گفت: برای ایجاد امنیت در مجتمع پرورش میگو نیروی حراست در گیت ورودی مجتمع مستقر است اما مزارع و مناطق پرورش در حوزه پایگاه انتظامی منطقه نیست و نیاز است گشت انتظامی برای ارتقاء امنیت منطقه و جلوگیری از ناامنی توسط سارقان برقرار شود.

مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان جزو نخستین مجتمع پرورشی میگو کشور است که از دهه ۹۰ آغاز به کار کرد و با مساحت ۱۰ هزار هکتاری بر حاشیه رودخانه، دارای سه کانال مجزاست که در کنار این کانال ها حدود ۱۱۰ مزرعه ۲۰ هکتاری احداث شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.