سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی

هواشناسی خراسان جنوبی در پی فعالیت توده هوای ناپایدار جوی به‌ صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به‌ ویژه در مناطق طبس، بشرویه، فردوس، سرایان، خوسف، حاجی‌آباد، زیرکوه، قاین، بیرجند، درمیان، نهبندان و سربیشه رخ خواهد داد.

این مخاطره احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها، احتمال شکسته شدن درختان، اختلال در رفت‌ و آمد، احتمال خطر سقوط اجسام از ارتفاع را به دنبال خواهد داشت.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مردم از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها اطمینان حاصل کرده و از فعالیت‌های ساختمانی به‌ ویژه در ارتفاعات خودداری کنند و کندو‌های زنبور عسل را به مناطق مناسب انتقال دهند.

او گفت: مطابق با داده‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی برای چند روز آینده در بعضی نقاط افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

زارعی گفت: به تدریج از اواخر وقت امشب فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان سبب وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی و فردا در برخی نقاط شمالی بارش پراکنده باران خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند تغییرات دما تا صبح شنبه افزایشی است و هوا گرم‌تر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.