سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

راهکار‌های کاهش مصرف برق در بخش عمومی برنامه ریزی شود

استاندار اردبیل بر اتخاذ راهکار‌هایی برای کاهش مصرف برق در بخش عمومی و خانگی برای جلوگیری از قطعی برق واحد‌های صنعتی تاکید کرد.

سید حامد عاملی گفت: با توجه به مصرف ۴۴ درصد از کل برق مصرفی استان در بخش عمومی، لازم است درصدی از این میزان صرفه جویی و به بخش صنعت تزریق شود.

استاندار اردبیل در جلسه تدوین برنامه عملیاتی پروژه‌های پیشران برق استان گفت: باید برای تامین برق در مصارف عمومی اقداماتی، چون سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی و استفاده از تولیدات این حوزه انجام شود.

عاملی جلب مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت وجود متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه تولید برق، می‌توانیم منابعی را به صورت تسهیلات در اختیار آنان قرار دهیم.

او می‌گوید: باید با تولید برق مصارف عمومی و خانگی در داخل استان به روش‌های مختلف از جمله انرژی خورشیدی، از قطعی برق حوزه صنعت جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه تامین نیاز‌های برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را ضروری دانست و خواستار اجرای طرح‌های تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی در خانه‌های روستایی شد.

سید کمال الدین میرجعفریان گفت: با نصب پنل‌های خورشیدی در واحد‌های مسکونی خانوار‌های روستایی علاوه بر تولید برق مورد نیاز، زمینه درآمدزایی مناسبی نیز برای روستاییان فراهم می‌شود.

او توجه به تامین برق برای چاه‌های کشاورزی را نیز یادآور شد و این اقدام را در تسهیل اجرای روش‌های آبیاری نوین و کاهش هزینه‌های کشاورزی ضروری دانست.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.