سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران: طالبان باید به مبارزه با تروریسم متعهد شوند

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: طالبان باید به مبارزه با تروریسم متعهد شوند و اطمینان حاصل کنند که افغانستان دیگر پناهگاه امنی برای گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده نیست.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: آزادسازی دارایی‌های مسدود شده مردم افغانستان نباید به هیچ وجه سیاسی و مشروط شود.

زهرا ارشادی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان با اشاره به گزارش اخیر دبیرکل این سازمان در مورد وضعیت افغانستان و پیامدهای آن بر صلح و امنیت بین المللی گفت: افغانستان با بحران انسانی فزاینده، رکود اقتصادی بزرگ، نظام های بانکی و مالی فلج کننده و چالش های مربوط به ایجاد دولت فراگیر دست و پنجه نرم می کند.

ارشادی با اشاره به خطر وقوع فاجعه انسانی در افغانستان اضافه کرد: بیش از ۲۰ میلیون نفر یا نیمی از جمعیت این کشور هنوز به کمک نیاز دارند و برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی افغانستان باید اقدامات فوری انجام شود.

ارشادی با بیان اینکه ایران به شدت نگران فعالیت های تروریستی در افغانستان است گفت: طالبان باید به مبارزه با تروریسم متعهد شوند و اطمینان حاصل کنند که افغانستان دیگر پناهگاه امنی برای گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده نیست که نه تنها در افغانستان بلکه در سراسر منطقه و فراتر از آن مسئول اعمال شنیع تروریستی بوده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.