سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل:

یک میلیون نفر از شهروندان اوکراین آواره شده اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از پناهجویی یک میلیون نفر از شهروندان اوکراینی طی هفته گذشته خبر داد.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: «تنها در هفت روز شاهد مهاجرت یک میلیون پناهنده از اوکراین به کشور‌های همسایه بوده ایم. برای میلیون‌ها نفر دیگر، در داخل اوکراین، زمان آن رسیده است که اسلحه‌ها ساکت شوند تا بتوان کمک‌های بشردوستانه نجات بخش ارائه کرد».

به گزارش پی‌بی‌اس، این آمار در حالی ارائه می‌شود که جمعیت اوکراین ۴۳ میلیون نفر است. آژانس ملل متحد پیش‌بینی کرده است که تا ۴ میلیون نفر در نهایت اوکراین را ترک خواهند کرد و حتی ممکن است تعداد پناهجویان از این مقدار نیز بیشتر شود.

همچنین شب گذشته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از کشور‌های همسایه اوکراین درخواست کرد شهروندان آفریقایی اوکراین را نیز به کشور‌های خود راه دهند. این درخواست به این دلیل مطرح شد که برخی تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد شهروندان آفریقایی‌تبار مورد تبعیض نژادی و رفتار‌های خصومت آمیز قرار می‌گیرند.

از هفته گذشته، با آغاز درگیری‌ها در اوکراین، بسیاری از غیر نظامیان شروع به ترک کشور خود کرده اند. آزانس پناهندگان سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود بحران حاضر می‌تواند به بزرگ‌ترین بحران پناهجویان اروپا در قرن اخیر تبدیل شود. اظهارات گراندی نشان دهنده استیصال غیرنظامیان در اوکراین و همچنین نگرانی فزاینده از یک فاجعه انسانی در اوکراین است.

تفاوت رویکرد سیاستمداران و رسانه‌های غربی نسبت به بحران پناهجویان اوکراینی در روز‌های اخیر مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفته است. کریل پتکوف، نخست‌وزیر بلغارستان اوکراینی‌ها را «باهوش» و «تحصیلکرده» توصیف کرده و گفت ما اینجا با بحران پناهجویانی که از گذشته آن‌ها اطلاعی نداریم مواجه نیستیم؛ بلکه این‌ها اروپایی‌هایی هستند که در شرایط سختی قرار گرفته اند. بلغارستان اعلام کرده به تمام ۲۵۰ هزار پناهجوی اوکراینی کمک خواهد کرد. این در حالی است که به گزارش رویترز، سال گذشته تنها با درخواست پناهندگی هزار و ۸۵۰ نفر از سه هزار و ۸۰۰ سوری پناهجو موافقت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
بایددلیلش رو از آمریکا بخوان...!!