سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت کالا‌های اساسی بازار تبریز

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز آخرین وضعیت کالا‌های اساسی بازار تبریز را در آستانه عید نوروز تشریح کرد.

آقای صدیقی گفت: با تدابیر اندیشه شده هیچ کمبود اقلام اساسی در بازار احساس نمی‌شود و کالا به فراوانی در سطح بازار موجود است.

 رشد تورم، وجود تحریم‌ها، محدودیت‌های ارزی و در نهایت با تغییراتی که با رفتن دولت سابق و روی کار آمدن دولت جدید به وجود آمد، از عوامل افزایش قیمت کالا‌ها در یک سال اخیر است.

علت افزایش قیمت محصولات دامی و کشاورزی طی امسال می‌تواند به کمبود بارش و خشکسالی مربوط شود که باعث شد حدود ۳۰ الی ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی تعدیل یابد که جای تاسف دارد.

 قیمت کالا‌ها به سمت تثبیت شدن حرکت می‌کند.

قیمت برنج در یک سال اخیر حدود ۶۰ درصد افزایش یافته، ولی با توجه به اقدامات انجام گرفته از جمله واردات برنج، انتظار می‌رود که افزایش قیمت برنج در سال آینده منتفی باشد.

 امیدواریم با توجه به اقدامات مثبتی که در سطح بازار انجام گرفته است، سال آینده در اقلام اساسی خانوار مانند گوشت، مرغ، حبوبات و بسیاری از اقلام دیگر شاهد افزایش قیمت نبوده و بازار از وضعیت ملتهب خود به آرامش و پایداری قیمت‌ها برسد.

 اتاق اصناف در خصوص ساماندهی بازار اقلام اساسی تدابیری اندیشه است و در این راستا بازرسی اتاق اصناف، بازرسی سازمان صنعت و معدن و اخیرا بازرسی اداره جهاد کشاورزی به صورت دقیق در حال رصد قیمت کالا‌ها در بازار بوده و با کوچکترین تخلف نیز برخورد می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.