سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: روسیه از لحاظ اقتصادی در جهان منزوی شده است

یکی از مسئولان آمریکایی در کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن به همکاری متحدان خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه ادامه می‌دهد.

یک مقام مسئول در دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا «کاخ سفید» بر تلاش این کشور و متحدان آن برای تحریم هرچه بیشتر روسیه تأکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، این مقام کاخ سفید گفت: روسیه از لحاظ مالی و اقتصادی در سطح جهان منزوی شده و بیش از ۳۰ کشور صادرات آن را تحریم کرده‌اند.

این مسئول آمریکایی تأکید کرد: مانع از دستیابی پوتین به صندوق‌های مالی می‌شویم که به جنگ آن علیه اوکراین کمک می‌کند.

وی افزود: مصلحت ما و شرکایمان ایجاب می‌کند تا جایگاه روسیه به عنوان اصلی‌ترین صادرکننده انرژی را به مرور زمان کاهش دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: از نزدیک موضوع انرژی را رصد و با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بزرگ در سطح جهان هماهنگ می‌کنیم.

او در پایان گفت: غرب اکنون از هر زمانی متحدتر است و به تلاش‌های خود برای پاسخ به تجاوز روسیه به اوکراین ادامه می‌دهیم.

ساعتی پیش، کشور‌های عضو سازمان ملل به استثنای چند کشور در جلسه مجمع عمومی این سازمان، قطعنامه‌ای را علیه عملیات نظامی روسیه در اوکراین تصویب کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
mamad
۰۶:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
عین الاسد زیرو روشد پنتاگون تومنتظر باش
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
با همین توهمات دنبال تسلط بر دنیا هستن.روسیه نیم ساعت شیرهای گازش رو ببنده قاره اروپا یخ میزنه!البته به نفع کشور ایران هم هست بشرطی که مسئولین ساده نباشن
ا
۱۳:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
روسیه منزوی شد (البته به قول آمریکا) اما ببینیم اروپا و آمریکا با قیمت نفت و گاز و گندم و.. چطور میتونه کنار بیاد!! همینطور ادامه داشته باشه نفت و گاز و بنزین میشه درحد طلا (هرچند الانم طلای سیاه هست ولی میشه طلای زرد) اونوقته که روسیه تحریمها را عین کشور خودمون دور میزنه و آمریکا و اروپا هم چشم پوشی میکنن از فروش نفت روسیه و نادیده میگیرن (مجبورن) و اتفاقا روسیه باقیمت دو برابری نفت و گازش رو میفروشه و نیاز نیست تولید زیادتری بکنه و درحد نصف هم صادرات داشته باشه هم منابعش کم نمیشه هم با اون نصف درآمد کاملش از نفت را داره !
mamad
۰۶:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
البته روسیه قبلا دوزدن را شروع کرده
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
روسیه اگر بتونه با کشورهای مشترک المنافع و چند کشور از جمله چین و ایران و ونزوئلا دادوستد کنه هیچ مشکلی پیدا نمیکنه، بازار هند و چین برای مصرف محصولات روسی کافیه و همچنین واردات از چند کشور مثل ایران