سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لایحه به رسمیت‌شناختن جشن نوروز در واشنگتن تأیید شد

طبق قطعنامه شورای شهر واشنگتن، نوروز به نژاد و قومیت ارتباط ندارد.

رسانه‌های آمریکا امروز چهارشنبه(۱۱حوت/ اسفند) گزارش داده‌اند که شورای شهر واشنگتن، قطعنامه پیشنهادی برای به رسمیت شناختن نوروز، روز اول سال هجری شمسی را به عنوان یک رویداد تاریخی تصویب کرده است.

نگار مرتضوی، روزنامه‌نگار آمریکایی یکی از امضاکنندگان لایحه پیشنهادی برای به رسمیت‌شناختن جشن نوروز در واشنگتن بوده است در توئیتی گفت: لایحه به‌ رسمیت‌شناختن نوروز در شورای شهر واشنگتن با رأی تمام اعضای این شورا تصویب شده است.

مرتضوی گفت درباره‌ این لایحه روز سه ‌شنبه (۱۰ حوت) رأی گیری شده است.

در قطعنامه‌ شورای شهر واشنگتن از نوروز به عنوان "یک جشن باستانی با قدمت ۳۰۰۰ سال" یاد شده است.

طبق این قطعنامه، نوروز به نژاد و قومیت ارتباط ندارد و توسط پیروان همه ادیان از جمله مسلمان‌ها، مسیحیان، زرتشتی‌ها، بهاییان، کلیمیان و حتی افراد بی‌دین جشن گرفته می‌شود.

نوروز از جشن‌های باستانی به شمار می‌آید که در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان و دیگر نقاط جهان گرامی داشته می‌شود.

پیش از این نوروز در افغانستان همه‌ساله با حضور مقام‌های حکومتی برگزار می‌شد؛ اما امسال در افغانستان تحت کنترل طالبان روشن نیست که کابل از این جشن باستانی تجلیل می‌کند یا خیر.

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی اسنادی منتشر شده بود که در جلسه‌ کمیسیون طرح تقویم طالبان، نماینده‌ وزارت حج و اوقاف این گروه خواستار حذف جشن نوروز از تقویم شده است.

 

 

برچسب ها: نوروز ، واشنگتن ، طالبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
یه مورد نام ببرن که روسیه یا چین چنین کاری کرده باشه، این هم از رفیقتون طالبان که هم مخالف سنت‌های زیبای ایرانیه هم مخالف زبان فارسی و به زبان پشتوی خودش مینازه.