سرهنگ مصطفی زینیوند گفت: در ۱۰ ماهه اول امسال، بیشترین بازه زمانی تصادف با عابران از ساعت ۱۶ الی ۲۰ بوده است، در آیین نامه رانندگی برای عابران هم وظایفی تعیین شده که لازم است آنها را رعایت کنند، همچنین ۵۶ درصد تصادفات با عابر در معابر بزرگراهی رخ داده است.
به گفته رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، عابران پیاده نباید از معابر بزرگراهی و اصلی عبور کنند یعنی اگر پل عابر وجود دارد مکلف هستند که از آن استفاده کنند، تعدادی از پلها غیرمکانیزه هستند و شهروندان به دلیل کهولت سن و مشکلات جسمی حرکتی نمیتوانند از آن استفاده کنند.
سرهنگ زینیوند گفت: در زیرپلهای عابر پیاده باید ۱۵۰ متر از طرفین با نرده محصور شده باشد تا عابران نتوانند عبور عرضی داشته باشند، اما بسیاری از نقاط این کار انجام نشده و موجب تصادف میشود.تهران نیاز به پلهای عابر پیاده جدید و بیشتری نیاز دارد، اما برخی پلها باید جمعآوری شوند یعنی روشهای جایگزین برای پل مدنظر قرار گیرد.
پیشتر، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفته بود که پیاده روها موظفند برای عبور از عرض راه تنها از گذرگاههای مجاز همچون پلها و زیرزمینها استفاده کنند.
بیشتر بخوانید
بله ما از پیاده رو میریم ولی موتورهای وحشی ما را می کشند.
اونروز چراغ عابر سبز بود و از روی عابر می رفتم یک موتوری وحشی خلاف میامد و نزدیک بود منو بکشه
شما اول وظایف خودتو درست انجام بده.