سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

۶۰ هزار همدانی بیمه ندارند

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: حدود ۴ درصد جمعیت استان معادل ۶۰ هزار نفر هیچ گونه پوشش بیمه‌ای درمانی ندارند.

سعید فرجی گفت:با راه اندازی ۲۳ پایگاه بیمه سلامت در مناطق مختلف استان از افرادی که پوشش بیمع ای ندارند نام نویسی و خدمات بیمه درمانی به این افراد ارائه می شود.

او گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، بخشی از خدمات ارائه شده سازمان اقداماتی در راستای پشتیبانی از بیماران کرونایی بوده است که در سال ۹۹، حدود ۱۱ هزار و ۴۰۲ پرونده درمانی بستری بیماران کرونایی تشکیل و ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همچنین تا پایان بهمن امسال برای بیش از ۲۵ هزار و ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان پرونده تشکیل و بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه درمانی نیز به این افراد پرداخت شده است.

فرجی گفت: در مجموع ۴۴۶ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شده است و علاوه بر تأمین هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان نیز برای ارائه سایر خدمات به بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در استان همدان هزینه شده است.

 بیش از نیمی از جمعیت استان همدان زیرپوشش بیمه سلامت شامل ۱۲۰ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۶۰۰ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۲۰۵ هزار نفر پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی و همچنین بیش از ۵۵ هزار بیمه شده در صندوق سایر اقشار (بهزیستی، کمیته امدادامام (ره)، دانشجویان و طلاب) هستند.

او در خصوص طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز گفت: عمده تلاش ما بر این بود که طرح نسخه نویسی الکترونیکی و نسخه پیچی کامل شود و دو ماه است که پوشش آن به صد درصد رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.