سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفویض ۲۰خدمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ابتدای سال آینده

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و مالکیت کشور اعلام کرد: از ابتدای سال آینده، ۲۰ خدمت ثبتی به دفاتر ثبت اسناد رسمی تفویض خواهد شد.

آقای دکتر حسن بابایی در ادامه سفر استانی به آذربایجان شرقی در نشستی با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، به دنبال ایجاد تحولات اساسی در بحث دفاتر ثبت اسناد رسمی هستیم و برون سپاری خدمات ثبتی و تفویض این خدمات به دفاتر ثبت اسناد رسمی، در این چارچوب طراحی و اجرایی می‌شود.

به گفته معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و مالکیت کشور در برون سپاری خدمات ثبتی موافقت ریاست محترم قوه قضاییه را هم اخذ کرده ایم و امیدواریم بخشی از دغدغه‌های مالی سردفتران از این رهگذر مرتفع شود.

بابایی می گوید از اعضای کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی درخواست می‌کنم اگر موارد دیگری به غیر از ۲۰ خدمت ثبتی در نظر گرفته شده برای تفویض، به ذهنشان رسید، مراتب را به کمیته برون سپاری سازمان اسناد و املاک کشور اعلام کنند تا مورد بررسی قرار دهیم.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و مالکیت کشور  می گوید پیشنهاد مشخص ما در همین رابطه این است که در ادارت کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها کمیته فناوری تشکیل شود تا در جریان برون سپاری ها، دانش و فرایند‌های لازم، حداقل به دفتریاران انتقال داده شود و رفع مشکلات فعالان این حوزه را در دستور کار قرار داده ایم و تا حصول نتیجه، تلاش هایمان را دامه خواهیم داد.

به گفته بابایی به  همین مبناست که اعتقاد داریم مشاوران و بنگاهداران املاک یا خودرو فقط باید نقش راهنمایی کننده داشته باشند و تنظیم سند نقل و انتقالات مربوطه حتما" در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و به باور من کانون سردفتران و دفتریاران، باید پارلمان ملی و مجموعه اجرایی قوی‌ای داشته باشد تا بتوانیم مشترکا" اقدامات خوبی طراحی کنیم.

به گفته معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و مالکیت کشور بخشی از مشکلات، زیرساختی بوده که در دهه‌های گذشته وجود داشته و متاسفانه بخش‌هایی از تا الان هم ادامه داشته است.

بابایی می گوید حاکمیت این مشکلات باعث شده ساختار به وجود آمده، سست و بدون چارچوب‌های قانونی باشد ضمن اینکه بسیاری از قوانین نیز متعلق به دهه‌های گذشته است که در همپیوندی با ارتباطات ضعیف کانون‌های سردفتران و دفتریاران با قوه قضاییه، مشکلات را دوچندان کرده است.

به گفته معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و مالکیت کشور گذشته را فراموش کنید و در دوره جدید با همدلی، در فکر طراحی و اجرای برنامه‌ها و کار‌های کلان و به ویژه دغدغه‌های مشترک باشید و تحقق این برنامه مهم می‌تواند آثار مطلوبی بدنبال داشته باشد چنانکه بخش قابل توجهی از منافع آن به دفاتر ثبت اسناد رسمی برمی گردد.هرچند که نقل و انتقال‌ها در دوره پساکاداستر در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام خواهد شد، ولی نباید تعرفه‌های موجود ملاک عمل باشد.

در ابتدای این جلسه،آقای  محمد افخمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گزارشی اجمالی ارائه کرد و سپس هر یک از اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی به طرح نقطه نظرات خود پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.