سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پیشین ترافیک کابل جان باخت

نزدیکان جنرال دادخواه علت مرگ وی را خشونت طالبان در تلاشی خانه وی قلمداد می کنند.

منابعی تأیید می‌کنند که جنرال نظام‌الدین دادخواه، رییس پیشین ترافیک کابل به دلیل خشونت طالبان در جریان تلاشی خانه‌اش، سکته کرده و جان باخته است.

نزدیکان دادخواه گفته اند که او پس از این که خانه‌اش از سوی نیروهای طالبان تلاشی شد، با خشونت و برخورد نامناسب افراد این گروه روبه‌رو شد و در نتیجه‌ سکته قلبی کرده و جان باخته است.

دادخواه در زمان حکومت پیشین، رییس عمومی ریاست ترافیک وزارت داخله بود.

تلاشی خانه‌به‌خانه طالبان روز جمعه -۶ حوت-، آغاز شد و تا اکنون خانه‌های مردم در نقاط مختلف شهر کابل تلاشی شده است. طالبان با وارد شدن به خانه‌های مردم، همه‌ وسایل آن‌‎ها درهم‌وبرهم می‌کنند.

این روند با واکنش‌های شدید داخلی و خارجی روبه‌رو شده است. شهروندان کشور این اقدام طالبان را بی‌حرمتی می‌خوانند و می‌گویند که این گروه خانه‌های گروه‌های قومی مشخص را تلاشی می‌کنند.

وان برانت، سفیر اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان تلاشی خانه‌ها از سوی طالبان را جنایت خوانده است.

 برانت در برگه‌ تویترش نوشت که ارعاب، تفتیش خانه‌به‌خانه، بازداشت و خشونت علیه اعضای اقوام مختلف و زنان، جنایت است و باید به گونه‌ فوری متوقف شود.

همین‌گونه مارکس پوتزل، سفیر آلمان برای افغانستان، گفته است که این اقدام طالبان، راه مناسبی برای به دست‌آوردن قلب و ذهن شهروندان این کشور نیست.

 پوتزل در برگه‌ تویترش، ضمن نگرانی از عملیات طالبان، گفته است که تفتیش خانه‌به‌خانه‌ این گروه، بیش‌تر بر شهروندان عادی و کارمندان سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی تأثیر گذاشته است.

این در حالیست که طالبان علت تلاشی خانه به خانه مردم را حفظ امنیت شهر ها اعلام کرده اند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.