سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲ طرح آبی بزرگ در شهرستان گچساران

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح بزرگ آب رسانی پایدار به مناطق عشایری گچساران به بهره برداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دیگر مدیران استانی و شهرستانی به شهرستان گچساران سفر کرد.
 
سید علی احمدزاده در بدو ورود به شهرستان گچساران با حضور در گلزار مطهر شهدای روستای سربیشه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
 
گلزار شهدای سربیشه با ۸ شهید، با مشکل نبود برق مواجه است که استاندار از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواست این مورد را تا قبل از عید نوروز رفع کند.
 

بهره برداری از شبکه آبیاری پردیس کشاورزی

استاندار گفت: طرح شبکه آبیاری تحت فشار، تجمیع، پمپاژ و توزیع آب ۷۰ هکتاری پردیس کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران پروژه‌ای بود که با حضور استاندار افتتاح شد
 
علی احمد زاده می گوید: هزینه اجرای این شبکه ۲۴ میلیارد ریال و هزینه تجمیع، پمپاژ و توزیع آن ۲۸ میلیارد ریال بوده است.
 
به گفته استاندار، کهگیلویه وبویراحمد ۱۰ درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد و متاسفانه نتوانستیم سهم آبی استان را از منابع آبی که در اختیار خودمان است بگیریم و سایر استان‌ها از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.
 
او گفت: از رودخانه زهره سد چم‌شیر سهمی به بخش کشاورزی و صنعت گچساران اختصاص داده شده و طرح آبیاری به دشت امامزاده جعفر آغاز شده اما سرعت انجام طرح به دلیل اعتبارات کم رضایت‌بخش نیست.
 
احمد زاده می گوید: در بودجه ۱۴۰۱ برای دشت امامزاده جعفر و خان احمد ۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالی که برای تکمیل شبکه و بهره‌برداری از این طرح ها به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
استاندار گفت: در این خصوص با وزارت نیرو رایزنی و مقرر شد در زمره ابر پروژه‌های ملی خارج از بودجه دیده و سال آینده به دشت امامزاده جعفر، خان احمد و دشت باشت 7۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شود تا بخشی از طرح در سال ۱۴۰۱به بهره‌برداری برسد.
 

تامین آب شرب پایدار منطقه عشایر شرق گچساران

افتتاح بزرگترین پروژه تامین آب شرب پایدار بهداشتی به عشایر منطقه شرق گچساران از دیگر برنامه های سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود.
 
استاندار گفت: عملیات آبرسانی به عشایر شرق گچساران پارسال با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی آغاز شد و ۱۵۰ خانوار عشایری کلک بزرگ، کلک کوچک، تنگ سخت، گچ ترابعلی، گچ سید الله‌داد، ماهور باشت و سیچانلو از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
 
احمد زاده می گوید: عشایر شرق گچساران با مشکل آب شرب مواجه بودند و با تانکر آبرسانی می‌شدند که با افتتاح این طرح مشکل آب عشایر این منطقه رفع شد.
 
او با بیان اینکه هنوز برخی از عشایر در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با مشکل آب شرب مواجه هستند، گفت: مشکل آب عشایر در همه مناطق استان باید رفع شود.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.